טיפול NLP – חמישה טיפים שיעזרו לכם לבחור מטפל NLP

טיפול NLP – חמישה טיפים שיעזרו לכם לבחור מטפל NLP

בשנים האחרונות הפכה שיטת NLP ודמיון מודרך לשיטת טיפול מבוקשת מאוד.

בנוסף על אנשים שמתעניינים בנושאים כמו כוחו של התת מודע, דמיון מודרך ושיטות נוספות של התפתחות אישית, שיטת נלפ ודמיון מודרך הפכה למצרך מבוקש גם בקרב לא מעט אנשים שלא קיבלו את המענה שהם חיפשו במסגרת שיטות טיפול מסורתיות יותר.

אז למה קשה כל כך לבחור מטפל NLP טוב?

בדיוק בגלל ההתעניינות ההולכת וגוברת במגוון רחב של שיטות טיפול בחרדות, שינוי דפוסי חשיבה, שינוי הרגלים והתפתחות אישית שאינן מסורתיות, יש בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים שקופצים על הטרנד ולכן אנחנו עדים ל"מכללות נלפ" שצצות כפטריות לאחר הגשם.

המכללות האלה עובדות בשיטת פס ייצור, ומפיקות המוני אנשים שעשו קורס נלפ, אך שאין להם שום ידע מעמיק או ניסיון מעשי (ועל כך ארחיב עוד בהמשך).

נדמה כאילו שבכל חבורה יש לפחות אדם אחד שעשה קורס NLP, אבל האם זה בהכרח אומר שכל מי שעשה קורס הוא גם מטפל נלפ?

אז כדי לעזור לכם להפיק את מירב התועלת מכלים יעילים שיעזרו לכם לרתום את כוחו של התת מודע, לפתח דפוסי חשיבה חיוביים ולשנות הרגלים, במאמר זה אציג בפניכם מספר טיפים שיאפשרו לכם לבחור מטפל מתאים עבורכם.

1. התמחות בבעיה הספציפית שאתם רוצים לפתור

הרבה מטפלי נלפ למדו את הקורס הבסיסי (מה שנקרא NLP Practitioner), וחלק גם המשיכו והשתתפו בקורס ההמשך (שמוכר בתור NLP Master Practitioner).

הבעיה היא שבעוד שבשני הקורסים האלה – ובפרט בקורס ההמשך – מקבלים לא מעט טכניקות וכלים שמאפשרים לעזור לאנשים לשנות דפוסי חשיבה, להתגבר על אמונות מגבילות, לשנות הרגלים מזיקים ולהשיג מטרות, אף אחד מהקורסים האלה לא מציע למשתתפים את ההזדמנות להתמחות ולהעמיק בנישה מסוימת (טיפול בחרדות ופחדים, לדוגמא).

ככה נוצר מצב שבו למעשה יש לא מעט מטפלי NLP עם כלים מאוד בסיסיים, שלמרות היותם יעילים ושימושיים, במקרים מסוימים הם פשוט לא מספיקים.

לדוגמא, אם אתם מחפשים מטפל NLP כדי לטפל בחרדה ללא תרופות, אם תגיעו למטפל ללא הכשרה ספציפית בתחום של טיפול בחרדות, הסיכויים שלכם להתגבר על חרדה יהיו הרבה יותר נמוכים מאשר אם תגיעו אל מטפל שעבר הכשרה מעמיקה בנושא של טיפול NLP בחרדות.

הסיבה לכך היא שבהרבה מקרים הכלים והטכניקות שמקבלים בקורסים הבסיסיים הם, ובכן, די בסיסיים… ובעוד שהם יכולים להציע למטופל עזרה בסיסית ומעט הקלה, כדי לעזור לאדם להתגבר על חרדה חברתית או פוביה קשה, חשוב שהוא יפנה אל מטפל בחרדה עם הכשרה עמוקה בתחום, ולא אל מטפל עם הכשרה כללית.

2. קשת רחבה ומגוונת של כלים וטכניקות

כאשר אתם ניגשים למלאכת הבחירה של מטפל נלפ שיתאים עבור הצרכים והמטרות שלכם, חשוב שתתמקדו באותם מטפלים שהשקיעו הרבה זמן, אנרגיה וכסף על רכישת מגוון רחב של כלים וטכניקות, מתוך רצון להעניק למטופלים שלהם את השירות הטוב ביותר.

מטפל שמחזיק ארגז כלים רחב ומגוון יכול לתת לצרכים של מטופלים מענה ממספר נקודות מבט והיבטים.

לדוגמא, שיטת NLP משתלבת היטב עם דמיון מודרך, טכניקות נשימה להרגעה, מדיטציה, מיינדפולנס, טיפול התנהגותי קוגניטיבי ועוד.

כאשר מטפל משתמש במכלול של שיטות וגישות, הוא למעשה מגביר במידה ניכרת את הסיכויים שהוא יוכל לעזור למטופלים שלו ולעזור להם לשנות דפוסי מחשבה, להתגבר על אמונות מגבילות, לטפל בחרדות, לחזק ביטחון עצמי וכיוצא באלה.

3. תעודות והסמכות

בניגוד להרבה תחומי טיפול אחרים, כיום הכשרות בתחום של טיפול NLP אינן מוסדרות ולמעשה כמעט לא צריכות לעמוד בשום תקנים.

בנוסף על כך, ברוב המקומות שמלמדים נלפ, התלמידים אינם נדרשים להפגין שום מיומנות מעשית או בקיאות בחומר כדי לקבל תעודת מטפל NLP. מה שאומר שהם למעשה מקבלים תעודה על עצם הנוכחות שלהם בקורס…

כך נוצר מצב של "תעשיית סרט נע", במסגרתו אדם שעשה מספר קורסים בודדים בשנה, ושעוד לא הספיק לצבור ניסיון אמיתי בקליניקה, כבר מתחיל ללמד אנשים אחרים איך לטפל. חלק מהתלמידים האלה ממשיכים לעוד קורס או שניים ומיד פותחים "מכללה" משלהם, וגם הפעם הם מלמדים אחרים מבלי שיהיה להם ניסיון מעשי בשטח מול מטופלים אמיתיים, ולא רק מול משתתפים בסדנאות.

כאשר אתם ניגשים לתהליך בחירת מטפל נלפ, חשוב שתבררו לעומק היכן אותו מטפל למד. אם הוא למד במספר בתי ספר שונים, זה כבר סימן טוב, אבל אל תסתפקו בכך. תערכו חיפוש על כל אחד מבתי הספר האלה, ותבדקו במו עיניכם האם באמת מדובר בבתי ספר אמיתיים שמכשירים מטפלי NLP, או שמא מדובר ב"מכללה של אדם אחד" שעובדת בפס ייצור.

בנוסף על בחינה קפדנית של המכללות, חשוב גם לבחון את התעודות השונות שיש לאותו מטפל נלפ שאת שירותיו אתם שוקלים לשכור. בתחום של שיטת NLP יש מספר דרגות של הכשרה, המעידים (אם מדובר על בית ספר אמיתי ללימוד NLP) על רמת המיומנות של המטפל.

NLP Practioner זאת הרמה הבסיסית, שמוסמכים אליה במסגרת קורס הבסיס.

Master NLP Practitioner זאת הרמה המתקדמת יותר.

4. הכשרות נוספות והשתלמויות

בנוסף על ההכשרה הבסיסית והמתקדמת, בתי הספר הרציניים והמקצועיים שמעבירים לימודי NLP בדרך כלל מציעים קורסים נוספים המאפשרים לאותם מטפלים שלמדו אצלם להרחיב את הידע והכישורים שלהם ולהתמקד בתחומים המועדפים עליהם.

מטפלי נלפ יכולים, לדוגמא,לעשות השתלמויות רבות ומגוונות כגון קורס טיפול בחרדות וטראומות, קורס טיפול NLP הממוקד בעבודה עם בני נוער וילדים, קורס טיפול בחרדה חברתית באמצעות שיטת NLP ודמיון מודרך, סדנת גמילה מעישון עם דמיון מודרך ועוד.

בנוסף על כך שהשתתפות בקורסי העשרה מסוג זה מעידה על הרצינות והיסודיות של המטפל, ועל הנכונות שלו להעמיק בכלים שלו ולרכוש כלים חדשים, אם אתם תבחרו לעצמכם מטפל NLP בעל הכשרה מעמיקה אתם גם תגבירו את הסיכויים שלכם להשיג את מטרת הטיפול שלכם, בין אם מדובר על טיפול טבעי בחרדות, גמילה מעישון, חיזוק הביטחון העצמי וכיוצא באלה.

5. כימיה בין אישית

במחקרים שנערכו אודות מידת היעילות של שיטות טיפול שונות, נמצא כי הגורם המשפיע ביותר על שיעור ההצלחה של טיפול איננו שיטת טיפול כזאת או אחרת, אלא עומק הקשר שנוצר בין המטפל למטופל.

אין ספק כי תמיד חשוב להתעדכן בכלים ובטכניקות היעילים והחדשניים ביותר, על מנת שיהיה ניתן להעניק טיפול ברמה הגבוהה ביותר. יחד עם זאת, מטפל NLP עם הטכניקות הכי טובות והכי מתקדמות בעולם לא יוכל להביא לכם שום תועלת אם אין ביניכם כימיה בסיסית.

לכן לאחר בדיקת ההכשרות והתעודות של מטפלי נלפ שאתם שוקלים לשכור, חשוב שתערכו שיחת טלפון עם כל אחד ואחד מהם, על מנת שתוכלו להתחיל ללמוד לא רק מי הם בתור מטפלים, אלא גם מי הם בתור בני אדם. כי אם לא יהיה ביניכם קשר אנושי בסיסי, תהליך הטיפול נידון לכישלון עוד לפני שהוא החל.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

מדיטציה לפני השינה
הבלוג

מדיטציה לפני השינה

אנשים רבים מוצאים את עצמם מתקשים להירדם בלילה. בין אם מדובר על מחשבות שליליות אוטומטיות שלא מרפות, או על לחץ נפשי עוצמתי שהצטבר לכדי סטרס

לכתבה המלאה »
איך מטפלים בחרדה חברתית
הבלוג

איך מטפלים בחרדה חברתית

חרדה חברתית היא תופעה שהולכת ומתפשטת בקרב חלקים גדולים יותר באוכלוסיה. אנשים עלולים לפתח חרדה חברתית בעקבות אירועי עבר טראומטיים, אך כיום האופן שבו אנשים

לכתבה המלאה »
דמיון מודרך מדיטציה
הבלוג

דמיון מודרך מדיטציה

בעולם שקצב החיים בו רק הולך ונעשה מהיר יותר עם כל יום שחולף, יותר ויותר אנשים מתחילים לחפש אחר פתרונות להתמודדות עם חרדות, סטרס כרוני

לכתבה המלאה »
פוביה מחרקים
הבלוג

פוביה מחרקים

פוביה מחרקים, אנטומופוביה באנגלית, היא אחת מאותן פוביות נפוצות שכמעט כולם מכירים. רוב האנשים חווים מידה כזאת או אחרת של פחד בתגובה למפגש עם חרקים,

לכתבה המלאה »
פחד מנחשים
הבלוג

פחד מנחשים

פחד מנחשים הוא אחד מאותן פוביות נפוצות שכולנו מכירים היטב, בין אם מפני שאנחנו סובלים ממנה ובין אם מפני שאנחנו מכירים לפחות אדם אחד שמתמודד

לכתבה המלאה »
חרדה תסמינים
הבלוג

חרדה תסמינים

בחברה המודרנית שבה אנחנו חיים חרדות ופחדים הפכו לחלק בלתי נפרד מאורח החיים שלנו, או לכל הפחות של חלק מהאנשים שאנחנו מכירים. למעשה, אורח החיים

לכתבה המלאה »

דמיון מודרך ללידה

עבור נשים רבות, תקופת ההיריון וחוויית הלידה עצמה כרוכות בלא מעט לחץ נפשי. זו תקופה של שינויים רבים, ומפני אדם אינם חובבים גדולים של שינויים,

לכתבה המלאה »