גמילה מעישון סיגריות עם דמיון מודרך וכלים משיטת NLP

תחשבו רגע על סיגריות: מדובר במוצר שהורג אתכם בקצב איטי ובטוח, שמקצר את תוחלת החיים שלכם, שמגביר את הסיכויים שלכם לסבול ממחלות ונזקים בריאותיים… ואם זה לא מספיק, אתם גם צריכים לשלם על כל התענוג הזה סכומים בלתי נתפסים שהייתם יכולים להשקיע בדברים אחרים. לכאורה, ההחלטה להפסיק לעשן ולעמוד בה אמורה לבוא לכם בקלות.

גמילה מעישון יכולה להיות אתגר לא פשוט, אבל אתם כבר יודעים שזאת ההחלטה הנכונה. למעשה, אם אתם רוצים להיות בריאים יותר ולצמצם במידה ניכרת את הסיכויים שלכם לחלות בסרטן, ללקות בהתקף לב או לחטוף שבץ, אתם גם יודעים שמדובר בצעד חכם ובלתי נמנע.

אז למה עד עכשיו לא הצלחתם להפסיק לעשן?

  • כוחו של הרגל – לטוב ולרע, ככל שאנחנו חוזרים על התנהגות, מחשבה או רגש, ככה אנחנו מגבירים את הסיכויים לייצר אותם שוב ולהטמיע אותם כדפוס אוטומטי. כמה פעמים בחייכם חזרתם על הפעולה של עישון סיגריות? בכל פעם שזה קרה, השרשתם את ההרגל עמוק יותר במערכת העצבים שלכם.
  • סיגריות הן תסמין של בעיה אחרת – אנשים רבים התחילו לעשן, או ממשיכים לעשן, כאמצעי להתמודד עם אתגרים רגשיים. למשל, האם התחלתם לעשן כדי להיות חלק מהחבר'ה? האם אתם מעשנים בעיקר בסיטואציות לא מוכרות? האם כשאתם חווים לחץ או עצבים אתם ישר מדליקים סיגריה? הניסיון להיגמל מסיגריות, מבלי לטפל בסיבות שהובילו לפיתוח ההרגל, נידון להצלחה חלקית במקרה הטוב.
  • הסתמכות על כוח רצון בלבד – כמה פעמים החלטתם שזהו, נמאס לכם ואתם מפסיקים לעשן סיגריות אחת ולתמיד? וכמה פעמים מצאתם את עצמכם קונים עוד קופסה או משנוררים סיגריות מחברים עד שחזרתם לעשן כאילו לא השתנה דבר? ובכן, באמת לא השתנה דבר. כדי לשנות הרגלים, חובה לשנות את התגובה האוטומטית לטריגרים רגשיים וסביבתיים שמעוררים את הרגל העישון, וקשה עד בלתי אפשרי לעשות זאת באמצעות כוח רצון בלבד.

איך דמיון מודרך ושיטת NLP יעזרו לכם להיגמל מסיגריות?

  • הגברת מודעות – חשיפה של דפוסים אוטומטיים ולא מודעים, וכן של הסיבות הישירות או העקיפות לשימור ההרגל המזיק של עישון סיגריות, תאפשר לכם לזהות את הטריגרים לעישון. בנוסף, הכלים שתלמדו יאפשרו לכם לשנות את התגובה שלכם לטריגרים ברמה הלא מודעת ולייצר תגובות בריאות ויעילות יותר.
  • רתימת כוחו של התת מודע – התמכרות לסיגריה נוצרת הן ברמה הכימית והן ברמה ההתנהגותית-רגשית. החומרים הממכרים בסיגריות מסולקים מהגוף תוך ימים בודדים מעישון הסיגריה האחרונה, אבל ההתנהגות של עישון סיגריות והסיבות הרגשיות נותרות חרוטות עמוק בתודעה. באמצעות דמיון מודרך תוכלו לשנות את האופן שבו תפסתם סיגריות, ולייצר מציאות פנימית חדשה שבמסגרתה הן אינן נחוצות לכם.
  • העצמה אישית - באמצעות התובנות שתקבלו והכלים המעשיים שתרכשו במסגרת תהליך גמילה מעישון תוכלו להתמודד עם לחץ ורגשות שליליים בצורה טבעית ובריאה. מדובר בגישה שתעצים אתכם ותאפשר לכם לשנות את ההרגל המזיק הזה באמצעות שינוי תת המודע שלכם, כך שלא תצטרכו להסתמך על תרופות או מוצרים אחרים.

רוצים להתגבר על הפוביה שלכם?

מהבלוג

איך מתגברים על פחדים חברתיים? – ארבע שיטות טיפול עצמי בחרדה חברתית
שירותים

טיפול בפוביות

פוביה היא תגובת פחד עוצמתית שמופעלת בעקבות חשיפה למצבים, חפצים או פעילויות שבפועל אין בהם שום סכנה ממשית. בין אם

לקריאה »