שיטות להפחתת לחצים עם NLP – שתי טכניקות פשוטות שתוכלו ליישם בקלות

שיטת נלפ היא דרך מצוינת לרכוש שליטה יסודית יותר במערכת גוף-נפש שלנו, ובמאמר זה אציג בפניכם שני תרגילי נלפ פשוטים שתוכלו ליישם מיד ברגע שתסיימו לקרוא עליהם.

חשוב לי להדגיש שמדובר בטכניקות עזרה ראשונה בלבד, ושבמקרים שאינכם מצליחים לחוות הקלה חשוב שתפנו לקבלת עזרה מאיש מקצוע. בנוסף, הדרך היחידה להפיק תועלת מהטכניקות האלה היא ליישם אותן. אז תקדישו לזה מספר רגעים, תבצעו את התרגילים הקצרים ותבדקו איך זה משנה את ההרגשה שלכם.

להוציא את התודעה מהגוף (דיסוציאציה)

בשיטת נלפ, דיסוציאציה (ניתוק מהגוף) היא אחת מהדרכים שמאפשרות לאדם להתנתק מסוגים שונים של רגשות שליליים, כולל מתח או לחץ. לפני שאדם מסוגל לחוות מתח, לחץ או חרדה, הוא חייב בהכרח להיחשף לגורמים בתודעה שמעוררים את המצבים הנפשיים האלה.

למשל, ייתכן שהוא שומע צלילים מסוימים בתוך הראש, או ייתכן שהוא רואה תרחישים שליליים מסוימים, וכתוצאה מאותם צלילים או "סרטים בראש" הוא מרגיש לחץ או חרדה בגוף.

כאשר התרחישים או הצלילים האלה עוברים בתודעה שלנו, ואנחנו מגיבים אליהם בעוצמה, בדרך כלל זה אומר שאנחנו חווים אותם בגוף ראשון, כאילו שאנחנו מסתכלים על התרחיש דרך העיניים שלנו, כשאנחנו נמצאים בתוך הגוף שלנו, מה שגורם לגוף שלנו לחשוב שזה קורה בהווה.

אחת מן הדרכים בהן ניתן לשנות בקלות רגשות כגון לחץ, מתח או כל רגש שלילי אחר, היא להתמקד בתרחיש שאתם מדמיינים ולדמיין שאתם מוציאים את התודעה שלכם מתוך הגוף שלכם בתרחישים.

במילים אחרות, לדמיין שאתם יוצאים מתוך הגוף שלכם בסיטואציה, ככה שאתם תראו את אותו התרחיש השלילי, אך הפעם כאילו שאתם מסתכלים על עצמכם מהצד. לאחר שערכתם את השינוי הזה, שימו לב לשינוי שחל בעוצמת החרדה שלכם.

תדחפו את הדימוי למרחק

את הדימויים והצלילים שאנחנו חווים בתודעה שלנו, ואשר מעוררים רגשות ותחושות בגוף שלנו, ניתן לשנות בקלות כך שהם ייחוו כעוצמתיים פחות. אחת מן הדרכים לעושת זאת היא באמצעות שינוי בתת האפנויות.

המוח מגיב למרחק בדרכים שונות, ומה שקרוב יותר בדרך כלל נחווה בצורה עוצמתיתי יותר, לכן אתם יכולים להפחית לחץ על ידי הרחקת הדימוי או הצליל ממסך התודעה שלכם ככה שתחוו אותו מרחוק יותר

דרך נוספת להשתמש בתת אפנויות – הרכיבים שמרכיבים את שפת המחשבות שלנו – היא לעמעם את הדימוי עד שהוא נעשה חשוך לגמרי. או להפחית את העוצמה של הקול הפנימי הביקורתי או השלילי שאנחנו שומעים בתוך הראש.

חשוב להדגיש ששיטות אלה נועדו להקלה מיידית, מה שנקרא "עזרה ראשונה נפשית", כלים שאפשר ליישם לבד במטרה לחוות הקלה ממתחים או מחשבות טורדניות. אם אתם חווים לחץ, חרדות או מחשבות טורדניות על בסיס קבוע ובתדירות גבוהה, מומלץ שתפנו לאיש מקצוע שיעניק לכם כלים להפחתת לחצים ויעזור לכם לפתור את הבעיה מהשורש.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

איך להוריד לחץ
הבלוג

איך להוריד לחץ?

החיים המודרניים מביאים איתם קשת רחבה ומגוונת של גורמי סטרס שונים אשר משפיעים עלינו ולעתים עלולים לגרום לנו לפתח תגובת לחץ. כתוצאה מכך, אנשים רבים

לכתבה המלאה »
חרדת טיסה
הבלוג

חרדת טיסה

אנשים רבים יודעים שמבחינה הגיונית וסטטיסטית, קרוב לוודאי שאם הם יעלו על מטוס ויטוסו לארץ אחרת, סיכויים גבוהים מאוד שהם ינחתו בשלום. בנוסף על כך,

לכתבה המלאה »
חרדה מאנשים
הבלוג

חרדה מאנשים

בשנים האחרונות אנחנו עדים לגידול אדיר במספרים של אנשים אשר מתמודדים עם סוגים שונים של חרדות, פוביות, דיכאון וקשת רחבה ומגוונת של מצבים נפשיים מאתגרים.

לכתבה המלאה »
חרדות חברתיות
הבלוג

חרדות חברתיות

אנשים עם חרדה חברתית מתמודדים עם קשת רחבה ומגוונת של חרדות חברתיות אשר באות לידי ביטוי בסוגים שונים של התנהגויות, דפוסי חשיבה ואמונות. במקרים מסוימים

לכתבה המלאה »
איך להתגבר על פחד
הבלוג

איך להתגבר על פחד?

פחד הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אך פעמים רבות אנשים חווים עוצמות גבוהות כל כך של פחד או חרדה, עד שהדבר גורם לפגיעה של

לכתבה המלאה »
טיפול בפחד מכלבים
הבלוג

טיפול בפחד מכלבים

פחד הוא חלק בלתי נפרד ממנעד הרגשות שבני אנוש חווים על בסיס קבוע למדי. אנשים חווים דרגות שונות של פחד או חרדה בתגובה אל טריגרים

לכתבה המלאה »
פוביה מכלבים טיפול
הבלוג

פוביה מכלבים טיפול

עבור רוב האנשים, כלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם – וגם אנשים שאינם מגדלים כלב בעצמם תמיד ישמחו לקפוץ על ההזדמנות ללטף כלב או

לכתבה המלאה »