טיפים לתרגול דמיון מודרך – איך ליישם תרגילי דמיון מודרך?

במסגרת מאמר זה אחלוק אתכם מספר טיפים לתרגול דמיון מודרך.

בשנים האחרונות אנשים רבים החלו לגלות סקרנות כלפי התחום של טיפול בדמיון מודרך.

בנוסף על אנשים שמחפשים אחר שיטות טיפול בחרדות ללא תרופות, גם אנשים שמתעניינים בנושאים של התפתחות אישית, חיזוק הביטחון העצמי, שינוי דפוסי חשיבה ויצירת מוטיבציה מגלים לאחרונה את כוחו של התת מודע ולומדים להשתמש בדמיון שלהם על מנת ליצור את החיים שהם רוצים לחיות.

טיפים לתרגול דמיון מודרך – איך לתרגל דמיון מודרך ביעילות?

אז בין אם אתם רוצים לתרגל בכוחות עצמכם דמיון מודרך להצלחה במבחן, דמיון מודרך לשינה עמוקה או דמיון מודרך להצלחה בחיים, ובין אם אתם פונים לאיש מקצוע למטרת טיפול בדמיון מודרך, במסגרת מאמר זה אני רוצה לתת לכם מספר טיפים שיעזרו לכם ליישם תרגילים בדמיון מודרך על הצד הטוב ביותר.

תתמקמו בנוחות

בזמן תרגול דמיון מודרך או מדיטציה מודרכת, חשוב שתמצאו לעצמכם תנוחה נוחה ושתרגישו כאילו שאתם שוקעים לתוך הכיסא, הכורסא או המיטה. תדמיינו כאילו שהגוף שלכם נמשך למטה בכבדות. אם אתם יושבים, תקפידו על ישיבה בגב זקוף, אך תוך כדי שאתם שומרים על גוף רפוי. אם אתם שוכבים, תרפו את עמוד השדרה שלכם ותניחו לו לצנוח לעבר המשטח שעליו אתם שוכבים, במיוחד באזור המותניים. 

תנשמו נשימות עמוקות

תנשמו מהסרעפת שלכם, כך שתרגישו שהבטן התחתונה שלכם מתרוממת מעט בזמן שאתם שואפים את האוויר פנימה ושוקעת מעט בזמן שאתם משחררים את האוויר. אתם יכולים ליישם תרגיל דמיון מודרך קצר ולדמיין שיש לכם בבטן בלון שהאוויר נכנס ויוצא מתוכו עם כל נשימה ושאיפה.

טיפים לתרגול דמיון מודרך – תבחרו בסביבה שקטה ונעימה

לפני שאתם ניגשים לביצוע של תרגילי דמיון מודרך, חשוב שתוודאו שיש לכם את הסביבה המתאימה שתאפשר לכם לתרגל בצורה היעילה ביותר. ראשית כל, תקפידו ליידע את כל שאר האנשים בבית שאתם זקוקים למספר דקות של שקט. בנוסף, מומלץ לתרגל דימיון מודרך במקום אטום לצלילים, ריחות או כל הפרעה חיצונית מהסביבה. וכמובן שחשוב להעביר את הטלפון למצב שקט. אתם רוצים ליצור לעצמכם מעין בועה שבעודכם בתוכה תוכלו להתנתק מהעולם החיצון, לשקוע בעולם הפנימי שלכם ולרתום את כוחו של התת מודע.

תעצמו את העיניים, אבל רק אם נוח לכם

נכון, רוב האנשים מתרגלים דמיון מודרך בעיניים עצומות, ויש לכך לא מעט יתרונות, אבל יש גם אנשים שלפחות בהתחלה קשה להם תבצע תרגילי דמיון מודרך עם עיניים עצומות. אם גם אתם מהבודדים האלה, תדעו שזה בסדר לעשות מדיטציה מודרכת גם עם עיניים פקוחות, לפחות בהתחלה, עד שתתרגלו לתהליך. אתם יכולים פשוט לבהות בנקודה כלשהי בקיר או בחושך, ולהתמקד בעולם הפנימי שלכם. אם אתם חובשים משקפיים או משתמשים בעדשות מגע, כנראה שיהיה לכם נוח יותר אם תסירו אותם לפני תחילת התהליך.

טיפים לתרגול דמיון מודרך – תלמדו להרפות ולשחרר

אם אין לכם הרבה ניסיון בתחום של מדיטציות מודרכות, ייתכן שבמהלך התרגולים הראשונים אתם תחוו רגיעה ברמה שלא חוויתם הרבה זמן, אם בכלל. בעוד שרוב האנשים חושבים על החוויה הזאת בתור חוויה חיובית ונעימה, יש אנשים שעלולים להרגיש כאילו שהם "מאבדים שליטה". זה טבעי לגמרי וחלק מתהליך הלמידה להרפות, וזאת מיומנות שתלך ותשתפר ככל שתמשיכו לתרגל תרגילים בדמיון מודרך.

טיפים לתרגול דמיון מודרך – זה בסדר לנדוד במחשבות

הרבה אנשים חושבים שבזמן טיפול בדמיון מודרך או תרגול היפנוזה עצמית התודעה שלהם אמורה להיות ריקה מכל מחשבה. אך בפועל, בדרך כלל אנשים שמתרגלים דמיון מודרך מרכזים את כל תשומת הלב שלהם בתהליך, חוץ מבמקרים בודדים בהם מדי פעם תשומת הלב שלהם נודדת לכמה רגעים. וזה בסדר. תנו למחשבות לבוא וללכת, מבלי להקדיש להם תשומת לב מיוחד. גם אם אתם שמים לב שאתם מתמקדים במחשבה מסוימת, אל תתעצבנו. פשוט תרפו מהמחשבה, תחזרו להתמקד בתהליך ותמשיכו מהנקודה שבה אתם נמצאים.

ייתכן שתחוו תחושות לא מוכרות

כאשר מתרגלים טכניקות הרפיה כגון דמיון מודרך, מדיטציה, נשימות עמוקות וכדומה, פעמים רבות אנשים חווים תחושות שהם חוו בחייהם פעמים בודדות בלבד, אם בכלל. ייתכן שמרוב רוגע ושלווה אתם תרגישו כאילו שאתם מרחפים באוויר או צפים על המים. אולי אפילו תחוו מעט עקצוצים נעימים בגוף. תיהנו מהתחושות האלה, הן מעידות על הרפיה עמוקה שטומנת בחובה יתרונות גופניים ונפשיים רבים עבורכם.

הדרך שבה אתם עושים את זה היא הדרך הנכונה לא משנה מה אתם חושבים, די בלתי אפשרי לתרגל דמיון מודרך בצורה לא נכונה, וקרוב לוודאי שהדרך שבה אתם עושים את זה היא הדרך הטובה ביותר עבורכם. בנוסף על כך, חשוב שתזכרו שכמו כל מיומנות אחרת, גם תרגול דימיון מודרך זו מיומנות, ולכן תדעו שככל שתתרגלו יותר, ככה יהיה לכם קל יותר לעשות את זה בפעם הבאה.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

חרדת טיסות

חרדת טיסות נשמעת כמו בעיה של "העולם הראשון", ויחד עם זאת, אי אפשר להכחיש שיש אנשים שחווים פחד מטיסות כל כך חזק, עד שזה ממש

לכתבה המלאה »

חרדת בריאות

מאז הקורונה, התופעה של חרדת בריאות רק הולכת וגוברת בקרב יותר ויותר אוכלוסיות. לכן במסגרת מאמר זה אספר לכם על הדרכים השונות שבאמצעותן מתפתחת חרדת

לכתבה המלאה »

פוביה מכלבים

פוביה מכלבים האם אתם מתמודדים עם פוביה מכלבים? אם אתם רואים כלב בקרבת מקום, האם אתם מיד קופאים ומרגישים ממש משותקים מרוב פחד? אולי אתם

לכתבה המלאה »

פחד מרופא שיניים

פחד מרופא שיניים פחד מרופא שיניים, מבין אינספור סוגים של חרדות ופחדים שמשבשים את איכות החיים של אנשים, הוא ככל הנראה אחד הפחדים שהכי מסכנים

לכתבה המלאה »

דפוסי חשיבה של חרדה חברתית

כאשר מדובר על טיפול התנהגותי קוגניטיבי, המונח קוגניטיבי מתייחס לפעילות מנטאלית או דפוסי חשיבה. במסגרת טיפול CBT בוחנים שני היבטים של תהליך החשיבה. ראשית, בוחנים

לכתבה המלאה »