ביטחון עצמי נמוך

אנשים עם ביטחון עצמי נמוך חווים רמות גבוהות של תסכול כי חוסר בטחון עלול להשפיע על כל תחום בחייהם.

החל בזוגיות וכלה בקריירה, חוסר ביטחון יכול ממש להגביל את החיים של אנשים ולמנוע מהם לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.

במסגרת מאמר זה על בטחון עצמי נמוך אתן לכם מספר טיפים שיעזרו לכם להתמודד עם ביטחון עצמי נמוך בצורה טובה יותר.

איך להתמודד עם ביטחון עצמי נמוך?

אין ספק כי הדרך הטובה ביותר היא לפנות לקבלת טיפול בביטחון עצמי נמוך, בין אם אצל מטפלים בשיטת CBT ובין אם אצל מטפלי נלפ.

יחד עם זאת, אם כרגע אתם לא יכולים לפנות לקבלת טיפול בחוסר ביטחון מסיבות כאלה או אחרות, דעו שיש דברים שאתם יכולים להתחיל לעשות כבר עכשיו על מנת להתחיל לפתח ביטחון עצמי גבוה יותר.

כעת אתאר בפניכם מספר דרכים אשר יעזרו לכם להתמודד עם בטחון עצמי נמוך.

בחנו את ההקשרים שבהם אתם חווים ביטחון עצמי נמוך

כאשר אנשים אומרים שהם מתמודדים עם חוסר ביטחון עצמי, הם למעשה יוצרים את הרושם (אצלם ואצל בני השיח שלהם) שהם חווים בטחון עצמי נמוך בכל זמן ובכל הקשר בחיים שלהם.

לכן, אם ברצונכם להתחיל לפתח ביטחון עצמי גבוה יותר, חשוב שתתחמו במחשבה שלכם את הפעמים ואת ההקשרים שבהם אתם חווים חוסר ביטחון.

אם לאחר בחינה כזאת תבינו, לדוגמא, שאין לכם ביטחון עצמי בעיקר במקום העבודה, זה יצמצם את החוויה השלילית שלכם לגבי עצמכם וישנה את התפיסה שלכם לגבי הבעיה והיכולת שלכם לפתור אותה.

כי אם זה כבר לא חוסר ביטחון עצמי כללי, אלא רק (או בעיקר) במקום העבודה, זה משהו שהרבה יותר פשוט וקל לפתור.

פיתוח מודעות לאותן מחשבות שליליות אוטומטיות

מקדו את תשומת הלב שלכם בזמנים ובהקשרים השונים אשר במסגרתם אתם חווים ביטחון עצמי נמוך, ולאחר מכן בחנו את המחשבות והאמונות שלכם לגביהם.

שימו לב כיצד אתם מפרשים את האירועים שחוויתם.

האם אותן מחשבות שליליות אוטומטיות מבוססות על עובדות שאפשר לוודא, או שמא הן מבוססות על פרשנויות מוטעות, דימוי עצמי נמוך או הטייה שלילית?

לאחר שתתרגלו את המיומנות לבחון מחשבות שליליות, ובעקבות זאת לאתגר מחשבות שליליות כמו גם אמונות מגבילות, אתם תפתחו את היכולת לתפוס מעט מרחק מהן.

כתוצאה מכך, אתם כבר לא תחוו אותן בתור "גזרה משמיים", אלא תדעו שמדובר בתוכן שעולה בתודעה שלכם אשר לא בהכרח משקף את המציאות.

בעקבות זאת, אתם תסכלו לא מעט ניסיונות להחמיר את אותו ביטחון עצמי נמוך שאתם חווים, ואט אט תלמדו לעשות את זה בשלב מוקדם יותר של המחשבה השלילית או האמונה המגבילה, כך שתוכלו למנוע מהן להתפתח למשהו עוצמתי יותר.

תרגילי דמיון מודרך לחיזוק הביטחון העצמי

בתור מטפל נלפ אשר עובד בעיקר עם אנשים שמתמודדים עם חרדות ופחדים (וכתוצאה מכך עם בטחון עצמי ירוד), הרבה פעמים אני שם לב שאותם אנשים שמגיעים אליי לקבלת טיפול בביטחון עצמי נמוך למעשה כבר מיישמים תרגילי דמיון מודרך.

העניין הוא שהם עושים את זה בחוסר מודעות, זאת אומרת, הם משתמשים בדמיון שלהם בצורה חיה ובליווי רגשות עוצמתיים, אבל לא בצורה ממוקדת מטרה.

כדי שאדם יחווה חרדה או פחד, פירוש הדבר שהוא צריך להתנתק מהרגע הנוכחי, מהווה, ולמקד את תשומת הלב והדמיון שלו באירועי העבר השליליים שקרו לו או באירועים עתידיים שהוא מדמיין בצורה שלילית.

אם תלמדו לכוון את הסרטים שאתם מריצים בראש בצורה חיובית יותר, יהיה לכם הרבה יותר קל להתחיל להתקדם בכיוון הרצוי שלכם ולפתח ביטחון עצמי גבוה.

לדוגמא, אתם יכולים לדמיין אדם שאתם מכירים שיש לו ביטחון עצמי גבוה ולראות בעיני רוחכם כיצד הוא היה מגיב בסיטואציה שבה אתם הגבתם עם ביטחון עצמי נמוך.

אחרי שתדמיינו איך הוא היה מתנהג בסיטואציה הזאת, אתם יכולים לדמיין את עצמכם מתנהגים כמוהו.

בדרך זו אתם מתחילים ללמד את המוח שלכם את התוצאה הרצויה לכם ולרתום את כוחו של התת מודע שלכם לטובתכם.

טיפול בביטחון עצמי נמוך בעזרת מטפל נלפ

כפי שכתבתי לפני כן, אין ספק שיש לא מעט דברים שאפשר לעשות על מנת לטפל בביטחון עצמי נמוך לבד.

יחד עם זאת, אין תחליף לעבודה עם מטפל נלפ מקצועי עם התמחות בתחום של טיפול בבטחון עצמי נמוך.

במסגרת טיפול נלפ, תהיה לכם הזדמנות לחקור מתי, איך ולמה התפתחה אצלכם אותה בעיה של חוסר בטחון מלכתחילה, וכתוצאה מכך לפתור אותה בצורה הרבה יותר יעילה ויסודית.

מטפלי נלפ מחזיקים ברשותם כלים שימושיים שיכולים לעזור לכם להתגבר על חרדות שמשמרות את אותו מצב של חוסר בטחון, כמו גם ללמד אתכם כיצד להשתמש במוח שלכם בצורה שתשרת אתכם ואת הצרכים שלכם על הצד הטוב ביותר.

אנשים עם חרדות כבר משתמשים בדמיון, אבל לא בצורה שמשרתת אותן.

מטפל נלפ ילמד אתכם כיצד להשתמש בדמיון שלכם נכון, באמצעות תרגילי דמיון מודרך לביטחון עצמי.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

חרדת טיסות

חרדת טיסות נשמעת כמו בעיה של "העולם הראשון", ויחד עם זאת, אי אפשר להכחיש שיש אנשים שחווים פחד מטיסות כל כך חזק, עד שזה ממש

לכתבה המלאה »

חרדת בריאות

מאז הקורונה, התופעה של חרדת בריאות רק הולכת וגוברת בקרב יותר ויותר אוכלוסיות. לכן במסגרת מאמר זה אספר לכם על הדרכים השונות שבאמצעותן מתפתחת חרדת

לכתבה המלאה »

פוביה מכלבים

פוביה מכלבים האם אתם מתמודדים עם פוביה מכלבים? אם אתם רואים כלב בקרבת מקום, האם אתם מיד קופאים ומרגישים ממש משותקים מרוב פחד? אולי אתם

לכתבה המלאה »

פחד מרופא שיניים

פחד מרופא שיניים פחד מרופא שיניים, מבין אינספור סוגים של חרדות ופחדים שמשבשים את איכות החיים של אנשים, הוא ככל הנראה אחד הפחדים שהכי מסכנים

לכתבה המלאה »

דפוסי חשיבה של חרדה חברתית

כאשר מדובר על טיפול התנהגותי קוגניטיבי, המונח קוגניטיבי מתייחס לפעילות מנטאלית או דפוסי חשיבה. במסגרת טיפול CBT בוחנים שני היבטים של תהליך החשיבה. ראשית, בוחנים

לכתבה המלאה »