איך מטפלים בחרדה חברתית

חרדה חברתית היא תופעה שהולכת ומתפשטת בקרב חלקים גדולים יותר באוכלוסיה, ואנשים רבים רוצים ללמוד איך מטפלים בחרדה חברתית.

אנשים עלולים לפתח חרדה חברתית בעקבות אירועי עבר טראומטיים, אך כיום האופן שבו אנשים מתקשרים בחברה המודרנית משפיע גם הוא על היכולת של אנשים לפתח קשרים אנושיים.

כתוצאה מכך, אנשים רבים מתמודדים עם השאלה איך מטפלים בחרדה חברתית, מתוך ניסיון להתגבר על אותה חרדה אשר משבשת את חייהם ומונעת מהם להביא לידי ביטוי את מי שהם עמוק בפנים.

במסגרת מאמר זה אספר לכם איך מטפלים בחרדה חברתית בעזרת מטפל נלפ, כמו גם על הגישה של טיפול עצמי בחרדה חברתית.

איך מטפלים בחרדה חברתית בעזרת שיטת נלפ ודמיון מודרך?

הדרך הטובה ביותר לטפל בחרדה חברתית היא לפנות לאיש מקצוע עם התמחות בתחום של טיפול בחרדות, כמובן עם מיקוד בתחום של חרדה חברתית.

כאשר מדובר על טיפול נלפ בחרדה חברתית, ישנו מבנה מאוד מסוים לתהליך הטיפול אשר מתייחס הן לשורש הבעיה והן לתסמינים שלה, על מנת שהאדם יוכלו לחוות הקלה כבר במפגשים הראשונים, בזמן שמתקדמים ביחד לטיפול בבעיה מהשורש.

כאשר אתאר בפניכם בקצרה איך מטפלים בחרדה חברתית במסגרת טיפול נלפ.

טיפול בחרדה חברתית באמצעות מטפל NLP

  • איתור מקור הבעיה – כאשר אדם מגיע לקבלת טיפול בחרדה חברתית, בין אם באמצעות שיטת נלפ או שיטת טיפול בחרדה מסוג אחר, לא תמיד הוא יכול לשים את האצבע על הסיבה המדויקת שבגלל הוא פיתח פוביה חברתית. במסגרת טיפול נלפ, מבצעים תהליך של תשאול ואיסוף מידע, ולאחריו ביצוע תהליך של שחרור מטראומות, על מנת שהאדם יוכל לנטרל את כל הרגשות השליליים אשר נבעו מאירועי עבר שליליים ואשר ממשיכים להניע את ההתנהגות הלא רצויה עד היום.
  • שינוי דפוסי חשיבה – כאשר מדובר על השאלה איך מטפלים בחרדה חברתית, אין ספק כי חייבים לקחת בחשבון דפוסי חשיבה שליליים, תופעה הנפוצה מאוד בקרב אנשים המתמודדים עם חרדות. במסגרת טיפול נלפ, תלמדו לבחון דפוסי חשיבה, אמונות מגבילות, ודיבור עצמי שלילי, כמו גם מספר כלים שיאפשרו לכם לאתגר אותם ולהעניק פרשנות טובה יותר למציאות שלכם.
  • רתימת כוחו של התת מודע – בנוסף על שחרור טראומות מהעבר והתמודדות עם דפוסי חשיבה שליליים בהווה, מטפל נלפ יעזור לכם לרתום את כוחו של התת מודע שלכם על מנת שתוכלו ליצור את העתיד שאתם רוצים ליצור. באמצעות תרגילי דמיון מודרך תוכלו להתחיל לתכנת את המוח שלכם מחדש, באופן שיאפשר לכם להביא את עצמכם לידי ביטוי בצורה טבעית יותר.

איך מטפלים בחרדה חברתית – טיפול עצמי בחרדה חברתית

אנשים רבים אשר מתמודדים עם חרדה חברתית חוששים לפנות לקבלת טיפול בחרדה חברתית, ולכן הם מעדיפים – לפחות בתור התחלה – לנסות את הגישה של טיפול עצמי בחרדה חברתית.

אך פעמים רבות אותם אנשים מוצאים את עצמם אבודים ומבולבלים נוכח השאלה איך מטפלים בחרדה חברתית לבד?

חרדה חברתית באה לידי ביטוי בצורות שונות ומשונות, כאשר כל אדם חווה פחדים חברתיים בצורה הייחודית לו.

יחד עם זאת, יש מספר היבטים חשובים המשותפים לכל האנשים אשר מתמודדים עם פוביה חברתית, וכעת אני רוצה להציג בפניכם מספר כלים שימושיים אשר יעזרו לכם לענות על השאלה שאולי מטרידה אתכם, איך מטפלים בחרדה חברתית לבד?

איך מטפלים בחרדה חברתית בעזרת תרגילי נשימה להרגעה?

חרדה חברתית היא תופעה שבאה לידי ביטוי בצורות שונות לאורך חיי היום יום, ולכן אנשים שמתמודדים עפ הפרעת חרדה זו נאלצים גם להתמודד עם קשת רחבה ומגוונת של רגשות שליליים – חוסר ביטחון עצמי, דימוי עצמי שלילי, חרדה, דיכאון וכיוצא באלה.

כל אותם רגשות שליליים יוצרים אצל האדם תגובות חרדה, אשר בסופו של דבר עלולות להתפתח לכדי מצב של סטרס כרוני, כמו גם תסמיני חרדה חברתית.

תרגול נשימות עמוקות, או תרגילי נשימה להרגעה מסוגים אחרים, מאפשרים לכם להפעיל את תגובת הרגיעה של הגוף בצורה מהירה ויעילה – ובדרך זו אתם יכולים להתחיל לאזן את כל אותו לחץ נפשי שעמו אתם מתמודדים בנוסף לאותה חרדה חברתית.

לכן, כאשר אנשים שואלים איך מטפלים בחרדה חברתית, שלא במסגרת טיפול בחרדה אצל מטפל נלפ, אני תמיד ממליץ להם בתור עזרה ראשונית להתחיל לתרגיל תרגילי נשימה להרגעה, מדיטציה או תרגילי דמיון מודרך.

תרגיל נשימה להתמדדות יעילה עם חרדה חברתית

  1. תמנו את מספר הנשימות שאתם נושמים בדקה. מעגל שאיפה ונשיפה נספר בתור נשימה אחת.
  2. עכשיו תפנו את המיקוד שלכם אל הנשימה שלכם, ותתחילו לנשום נשימות עמוקות דרך הסרעפת. 
  3. כל נשימה צריכה לארוך שלוש שניות, וכל נשיפה צריכה לארוך שלוש שניות.
  4. בזמן שאתם נושפים, תאמרו לעצמם בתוך הראש "תירגע" ותשחררו את שרירי הגוף שלכם. תחזרו על זה מספר דקות.
  5. תחזרו על ספירת הנשימות מהשלב הראשון, ותבדקו האם עכשיו נשמתם פחות או יותר נשימות.
  6. תחזרו על התהליך מספר פעמים במהלך היום בזמן שאתם כבר רגועים

איך מטפלים בחרדה חברתית בעזרת טיפול בחשיפה?

גישה זו של טיפול בחשיפה יכולה לעבוד הן בהקשר של טיפול בחרדה חברתית אצל מטפל נלפ, והן בהקשר של טיפול עצמי בחרדה חברתית – אך כמובן שהכי כדאי ויעיל לעבוד עם מטפל בחרדות עם התמחות בתחום של חרדה חברתית.

חרדה חברתית גורמת לאנשים להימנע ממגוון רחב של פעולות וסיטואציות, מפני שבדרך זו הם מקבלים הזדמנות לא להיחשף לכל אותם רגשות שליליים שהם לא רוצים לחוות – כגון חרדה, פחד, סטרס כרוני, חוסר ביטחון, ערך עצמי נמוך וכדומה.

אך למרות שהמטרה שלהם טובה והם בסך הכול לא רוצים לחוות רגשות שליליים, הם נהנים מהיתרון הזה בטווח הקצר בלבד, מפני שככל שהם נמנעים יותר, ככה הם משרישים עמוק יותר את אותה חרדה חברתית שממנה הם סובלים.

לכן מבחינתי, בתור מטפל נלפ עם התמחות בתחום של טיפול בחרדות, אחת מהתשובות המרכזיות על השאלה איך מטפלים בחרדה חברתית היא טיפול בחשיפה.

בין אם תבחרו לעבוד עם מטפל נלפ שיעזור לכם להתגבר על חרדה חברתית, ובין אם תבחרו בגישה של טיפול עצמי בחרדה חברתית, על מנת להתחיל בתהליך של טיפול בחשיפה מומלץ שתערכו רשימה של מצבים חברתיים אשר מעוררים אצלכם תגובת חרדה או פחד, ותדרגו אותם מהקל ועד הקשה ביותר.

תבחרו במצב הפשוט ביותר להתמודדות עבורכם, ופשוט תבצעו את החשיפה בצורה הדרגתית, עד כמה שאתם מרגישים בנוח.

כמובן שבעזרת מטפל בחרדות – בין אם באמצעות שיטת נלפ או טיפול קוגניטיבי התנהגותי – תוכלו לבצע טיפול בחשיפה בצורה יעילה יותר מאשר במסגרת טיפול עצמי בחרדה חברתית.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

חרדת טיסות

חרדת טיסות נשמעת כמו בעיה של "העולם הראשון", ויחד עם זאת, אי אפשר להכחיש שיש אנשים שחווים פחד מטיסות כל כך חזק, עד שזה ממש

לכתבה המלאה »

חרדת בריאות

מאז הקורונה, התופעה של חרדת בריאות רק הולכת וגוברת בקרב יותר ויותר אוכלוסיות. לכן במסגרת מאמר זה אספר לכם על הדרכים השונות שבאמצעותן מתפתחת חרדת

לכתבה המלאה »

פוביה מכלבים

פוביה מכלבים האם אתם מתמודדים עם פוביה מכלבים? אם אתם רואים כלב בקרבת מקום, האם אתם מיד קופאים ומרגישים ממש משותקים מרוב פחד? אולי אתם

לכתבה המלאה »

פחד מרופא שיניים

פחד מרופא שיניים פחד מרופא שיניים, מבין אינספור סוגים של חרדות ופחדים שמשבשים את איכות החיים של אנשים, הוא ככל הנראה אחד הפחדים שהכי מסכנים

לכתבה המלאה »

דפוסי חשיבה של חרדה חברתית

כאשר מדובר על טיפול התנהגותי קוגניטיבי, המונח קוגניטיבי מתייחס לפעילות מנטאלית או דפוסי חשיבה. במסגרת טיפול CBT בוחנים שני היבטים של תהליך החשיבה. ראשית, בוחנים

לכתבה המלאה »