חשיבה חיובית – ארבעה טיפים לפיתוח דפוס חשיבה חיובי

חשיבה חיובית משפיעה באופן ישיר על רגשות שאנחנו חווים במהלך חיי היום יום שלנו.

החיים בעולם המודרני מאופיינים בהרבה מתח נפשי, לחץ ולא מעט רגשות שליליים.

תוסיפו על כך את החדשות שאליהן אנחנו נחשפים, את הגישה השלילית של רוב האנשים בסביבה שלנו, וכמובן את השיח הפנימי השלילי שלנו, וכך יוצא שרוב האנשים חווים דפוסי חשיבה שליליים על בסיס יום יומי.

 המאמר שלפניכם ילמד אתכם ארבע דרכים לפיתוח הרגלי חשיבה חיובית.

חשיבה חיובית – שגרת בוקר חיובית

האופן שבו אתם מתחילים את היום שלכם קובע איך המשך היום שלכם ייראה, את ההחלטות שתקבלו, את הפעולות שתנקטו – וכתוצאה מכך, את הרגשות שתרגישו לאורך היום כולו. חשוב שתקדישו לכך זמן ומחשבה ותפתחו שגרת בוקר שתעזור לכם לפתוח את היום בצורה חיובית.

לדוגמא, אתם יכולים להתחיל את היום שלכם עם כמה דקות של חשיבה חיובית באמצעות תרגול מדיטציה או דמיון מודרך, יוגה או פעילות גופנית אחרת, הליכה בפארק, כתיבה ביומן, תיעוד מחשבות, צפייה בסרטונים מצחיקים או מעוררי השראה, קריאה בספר מעניין – ובקיצור, כל מה שמשמח אתכם.

חשיבה חיובית – התמקדו ברגעים הקטנים

למרבה הצער, רוב האנשים התרגלו לחשוב על הצלחות והנאות כאירועים גדולים, ולכן נדירים, אך האמת היא שאם רק נפקח את העיניים שלנו, ונכוון את המחשבות שלנו, נוכל ללמוד לשים לב לכל החוויות החיוביות ולכל ההצלחות שלנו. קוראים לזה הכרת הטוב או הוקרת תודה. זו דרך נוספת לתרגל חשיבה חיובית.

אז נכון, מציאת שותף לחיים, השגת יעדי קריירה, הבאת תינוקות לעולם, סיום תואר ראשון – כל אלה הם הישגים חשובים ובהחלט ראויים לציון והערכה, אך הבעיה היא שאירועים כאלה קורים לעתים רחוקות יחסית.

אם תלמדו לשנות דפוסי חשיבה שליליים ולמקד את המחשבות שלכם, גם אתם תוכלו ללמוד ליהנות מהדברים הקטנים, ועל ידי כך לפתח דפוסי חשיבה חיוביים שיאפשרו לכם להבחין בטוב שבחיים שלכם.

התבוננות בשקיעה או בזריחה, ארוחה עם חברים קרובים, שיחת נפש עם חבר טוב ואפילו הקדשת מספר רגעים כדי לנשום נשימות עמוקות ולחוות קצת שלווה נפשית – כל הדברים האלה, וכל הדברים הקטנים האחרים שמסבים לכם הנאה, הם דברים שככל שתמקדו בהם את תשומת הלב שלכם, כך תוכלו לאמץ את ההרגל לראות אותם בחייכם.

תבינו שאתם שולטים בתגובות שלכם

יש לנו מוח מדהים ומופלא שבאמצעותו אנחנו יוצאים את המציאות החיצונית שלנו, בהתבסס על המחשבות והאמונות שיש לנו לגבי החיים. כל האמונות והמחשבות שאנו חווים בעולם הפנימי שלנו באים לידי ביטוי בעולם החיצוני שלנו.

אז למרות שאכן יש מקרים מסוימים בהם אנחנו "קורבנות" של הנסיבות החיצוניות, ברוב המוחלט של המקרים אנחנו אלה ששולטים על הנסיבות החיצונית, ומעבר לכך, על המשמעות שאנחנו מצמידים להן.

אז גם במקרים בהם אין לנו יכולת להשפיע על הנסיבות, יש לנו את היכולת המובהקת להשפיע על איך שאנו מפרשים את הנסיבות. והפרשנות שלנו עושה את כל ההבדל.

ההבנה שהעולם הפנימי שלנו קובע את המידה שבה העולם החיצוני ישפיע עלינו היא צעד חשוב וחיוני בדרך להשתחררות מדפוסי חשיבה שליליים ואימוץ דפוסי חשיבה חיוביים ומועילים יותר.

תזינו את התודעה שלכם במידע חיובי

על משקל "זבל נכנס, זבל יוצא", אפשר לומר ש"זהב נכנס, זהב יוצא", כלומר, אם תשקיעו את הזמן שלכם בצפייה בתכניות רדודות בטלוויזיה, ברכילויות על אנשים מאחורי הגב, בעיסוק בחיים של מפורסמים או סתם בחדשות שליליות שמציפות אותנו מדי יום ביומו, המילים שאתם תאמרו, המחשבות שאתם תחשבו ודפוסי ההתנהגות שאתם תבטאו יהיו באיכות דומה.

אם, לעומת זאת, תשקיעו את הזמן והאנרגיה שלכם בקריאת ספרים מעשירים ומחכימים, בצפייה בסרטונים מעוררי השראה באינטרנט, בהשתתפות בקורסים וסמינרים, בשיחות עם אנשים שבכל פעם מלמדים אתכם משהו חדש על העולם, איכות המחשבות, הרגשות וההתנהגויות שלכם תשתנה במידה ניכרת. שימו לב למידע שאתם מכניסים, מפני שהוא משפיע במישרין על הזהות שלכם ועל הזהות שאתם משדרים לסביבה.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

חרדת טיסות

חרדת טיסות נשמעת כמו בעיה של "העולם הראשון", ויחד עם זאת, אי אפשר להכחיש שיש אנשים שחווים פחד מטיסות כל כך חזק, עד שזה ממש

לכתבה המלאה »

חרדת בריאות

מאז הקורונה, התופעה של חרדת בריאות רק הולכת וגוברת בקרב יותר ויותר אוכלוסיות. לכן במסגרת מאמר זה אספר לכם על הדרכים השונות שבאמצעותן מתפתחת חרדת

לכתבה המלאה »

פוביה מכלבים

פוביה מכלבים האם אתם מתמודדים עם פוביה מכלבים? אם אתם רואים כלב בקרבת מקום, האם אתם מיד קופאים ומרגישים ממש משותקים מרוב פחד? אולי אתם

לכתבה המלאה »

פחד מרופא שיניים

פחד מרופא שיניים פחד מרופא שיניים, מבין אינספור סוגים של חרדות ופחדים שמשבשים את איכות החיים של אנשים, הוא ככל הנראה אחד הפחדים שהכי מסכנים

לכתבה המלאה »

דפוסי חשיבה של חרדה חברתית

כאשר מדובר על טיפול התנהגותי קוגניטיבי, המונח קוגניטיבי מתייחס לפעילות מנטאלית או דפוסי חשיבה. במסגרת טיפול CBT בוחנים שני היבטים של תהליך החשיבה. ראשית, בוחנים

לכתבה המלאה »