חרדות חברתיות

אנשים עם חרדה חברתית מתמודדים עם קשת רחבה ומגוונת של חרדות חברתיות אשר באות לידי ביטוי בסוגים שונים של התנהגויות, דפוסי חשיבה ואמונות.

במקרים מסוימים אותן חרדות חברתיות יכולות להיות כל כך חזקות, עד שאנשים עלולים לפתח חרדות נוספות בנוסף על חרדה חברתית.

באמצעות טיפול נלפ ודמיון מודרך, ניתן לטפל בחרדה חברתית בצורה יעילה, ובזה עוסק המאמר שלפניכם.

חרדות חברתיות – אילו אמונות מגבילות מאפיינות חרדות חברתיות?

אנשים אשר מתמודדים עם חרדה חברתית חושבים שיש סטנדרטים חברתיים מסוימים שהם חייבים לעמוד בהם. דפוסי חשיבה נפוצים של חרדה חברתית בהקשר זה:

"אסור שיראו שאני חווה תסמיני חרדה", "אני חייב להיות כוכב הערב, אחרת זה לא שווה", "אני תמיד חייב להיות רגוע, אחרת יקלטו שיש לי חרדה חברתית" וכדומה.

בנוסף על כך, חרדות חברתיות באות לידי ביטוי גם בדמות מחשבות שליליות אוטומטיות, אשר פעמים רבות אומרות לאדם שחווה פחדים חברתיים שאם הוא יתנהג בצורה מסוימת במסגרת סיטואציה חברתית, הוא יחוו רגשות שליליים. מספר דוגמאות לכך:

"אם אבטא את עצמי, כולם יצחקו עלי ואני אהיה נבוך", "אין לי סיכוי להצליח בדייט, אף אחת לא תאהב אותי".

בנוסף, חרדות חברתיות מתאפיינות גם בתופעה של אמונות מגבילות, כגון:

"אני כישלון, אין סיכוי שאצליח", "אני חסר ביטחון וזה תמיד יישאר ככה", "בחיים לא יאהבו אותי".

חרדות חברתיות – אילו חרדות נוספות קשורות אל חרדות חברתיות?

נדיר מאוד שיהיה אדם אשר מתמודד עם חרדה חברתית ולא סובל משום חרדה או פוביה נוספת ברמה כזאת או אחרת.

במובן מסוים, זה צפוי למדי, מפני שכאשר מערכת העצבים של האדם "מתרגלת" להצפה של רגשות שליליים עוצמתיים כגון חרדה או פחד, לאדם הרבה יותר קל לחוות את אותם רגשות שליליים בצורה אוטומטית יותר, עד שבסופו של דבר רגשות אלה מתקשרים גם אל סיטואציות נוספות – וכך נוצר מצב שבו על האדם להתמודד לא רק עם חרדות חברתיות, אלא גם עם מספר פוביות או חרדות נוספות.

אז אילו סוגי חרדה או פחדים נוספים קשורים אל חרדות חברתיות?

  • התקף פאניקה – נוכח עוצמות גבוהות של פחד או חרדה בכל פעם שעליהם להתמודד עם סיטואציה חברתית, אנשים עם פחדים חברתיים עלולים לחוות התקף פאניקה במסגרת סיטואציה חברתית. מעבר לכך, אנשים עם פחדים חברתיים עוצמתיים במיוחד עלולים אף לחוות התקף פאניקה רק מעצם המחשבה על השתתפות בסיטואציה חברתית שמלחיצה אותם במיוחד, או שבמסגרתה הם צריכים להביע את עצמם מול אנשים אחרים (כמו במקרה של עמידה מול קהל).
  • פחד במה – ברוב המקרים חרדות חברתיות מבוססות על פחד עוצמתי מהאפשרות שאנשים אחרים ימתחו עלינו ביקורת או ישפטו אותנו לשלילה, לכן אין זה מפתיע שברוב המקרים אנשים עם חרדות חברתיות חווים פחד משתק בכל פעם שהם נקלעים לסיטואציה בה הם צריכים להביע את עצמם מול אנשים. בין אם מדובר על סיטואציה חברתית שבה עליהם להציג את עצמם ובין אם מדובר על סיטאוציה בעבודה (כגון ראיון עבודה או פגישת צוות), חרדה חברתית קשורה בקשר הדוק אל חרדה חברתית.
  • הפרעת חרדה כללית – כאמור, אנשים עם חרדה חברתית נוטים לחוות חרדות חברתיות על בסיס יום יומי, מה שאומר שהן הגוף והן הנפש שלהם "מתוכנתים" להגיב בצורה מאוד מסוימת (מחשבות שליליות אוטומטיות, אמונות מגבילות, פחד, חרדה וכיוצא באלה) נוכח חשיפה אל סיטואציות חברתיות, בין אם במציאות ובין אם בדמיון. פירוש הדבר שייתכן מאוד מצב בו אנשים עם פחדים חברתיים אט אט יגלו שהם מתחילים לחוות פחדים או חרדות בהקשרים נוספים בחיים שלהם, שאינם בהכרח קשורים לסיטואציות חברתיות, ושהם למעשה מפתחים הפרעת חרדה כללית.

חרדות חברתיות – איך מתבצע טיפול בחרדה חברתית אצל מטפל NLP?

אין זה כלל משנה אם אתם חווים חרדות חברתיות בלבד, או אם אתם מתמודדים עם פחדים חברתיים בשילוב עם פוביות נפוצות או חרדות אחרות – מה שחשוב זה שבאמצעות טיפול NLP אתם תוכלו לטפל בחרדה חברתית מהשורש, כך שתהיה לכם הזדמנות לשנות דפוסי חשיבה שליליים, להטמיע התנהגויות רצויות ולפתח רגשות חיוביים של ביטחון עצמי, רוגע ושלווה בהקשר של סיטואציות חברתיות.

מטפלי נלפ יכולים לעזור לכם להתגבר על חרדות חברתיות על ידי איתור שורש הבעיה – על ידי בחינת אירועים שליליים שונים בעבר שלכם שתרמו לכך שפיתחתם פחדים חברתיים ושאותם פחדים או חרדות המשיכו ללוות אתכם גם שנים רבות לאחר שהם נוצרו.

בנוסף על כך, פעמים רבות חרדות חברתיות מתפתחות על בסיס מחשבות שליליות אוטומטיות, אשר לא רק שתורמות להתפתחות של פחדים חברתיים – לא אחת הן גם משמרות אותם ואפילו מעצימות אותם.

במסגרת טיפול בחרדה חברתית, מטפל NLP יעזור לכם לשנות אמונות מגבילות סביב סיטואציות חברתיות, כמו גם להתגבר על מחשבות שליליות אוטומטיות מעוררות חרדה.

בנוסף על כך, טיפול נלפ יעניק לכם קשת רחבה ומגוונת של כלים אשר יעזרו לכם לרתום את כוחו של התת מודע שלכם על מנת לשנות דפוסי התנהגות, כך שבמקום אותם דפוסים ישנים שבעבר הניעו ושימרו את אותן חרדות חברתיות, יהיה לכם הרבה יותר להביא לידי ביטוי התנהגויות חדשות כמו גם רגשות חיוביים של ביטחון עצמי, אמונה עצמית, ערך עצמי גבוה וכיוצא באלה.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

איך להפחית סטרס
הבלוג

איך להפחית סטרס

אם יצא לכם לחיות לפחות עשר שנים בעולם המודרני, אתם ללא כל צל של ספק מודעים לכך כי העולם שלנו הוא עולם מלחיץ למדי –

לכתבה המלאה »
סימפטומים של סטרס
הבלוג

סימפטומים של סטרס

בשנים האחרונות נדמה כי סטרס כרוני הוא המצב הטבעי של מרבית בני האדם בעולם המודרני. אך בעוד שאנשים רבים למדו להתנהל עם סטרס ולנסות להתמודד

לכתבה המלאה »
סוגי מדיטציה
הבלוג

סוגי מדיטציה

גם אם אתם לא מכירים את עולם הטיפול וההתפתחות האישית לעומק, קרוב לוודאי שיצא לכם לשמוע על מדיטציה. למעשה, בשנים האחרונות מצטברים יותר ויותר מחקרים

לכתבה המלאה »
פחד מטיסות
הבלוג

פחד מטיסות

אינספור אנשים טסים בשמי העולם מדי יום ביומו, מדי רגע ורגע, ולמרות זאת יש לא מעט אנשים אשר מתמודדים פחד מטיסות. בעוד שהחוויה הכללית של

לכתבה המלאה »
איך להוריד לחץ
הבלוג

איך להוריד לחץ?

החיים המודרניים מביאים איתם קשת רחבה ומגוונת של גורמי סטרס שונים אשר משפיעים עלינו ולעתים עלולים לגרום לנו לפתח תגובת לחץ. כתוצאה מכך, אנשים רבים

לכתבה המלאה »
חרדת טיסה
הבלוג

חרדת טיסה

אנשים רבים יודעים שמבחינה הגיונית וסטטיסטית, קרוב לוודאי שאם הם יעלו על מטוס ויטוסו לארץ אחרת, סיכויים גבוהים מאוד שהם ינחתו בשלום. בנוסף על כך,

לכתבה המלאה »
חרדה מאנשים
הבלוג

חרדה מאנשים

בשנים האחרונות אנחנו עדים לגידול אדיר במספרים של אנשים אשר מתמודדים עם סוגים שונים של חרדות, פוביות, דיכאון וקשת רחבה ומגוונת של מצבים נפשיים מאתגרים.

לכתבה המלאה »