איך דימוי עצמי יוצר נבואה שמגשימה את עצמה

האם דימוי עצמי הוא  נבואה שמגשימה את עצמה?

אומרים כי דמיון אינו יודע גבולות, אבל בדרך כלל אנשים שחווים חוסר ביטחון מדמיינים את עצמם בתור כישלונות. זאת אומרת, הם מגבילים את עצמם על ידי יצירת דימוי שלילי שמציב בפניהם מכשול.

הם לא מבינים שאם הם לא מסוגלים לראות דימוי עצמי חיובי, דימוי שלהם כאנשים מצליחים, יהיה להם קשה עד בלתי אפשרי להשיג הצלחה.

ייתכן שהצורה שבו אתם מדמיינים את עצמכם כלל לא קשורה לאמת, אבל אותו דימוי עצמי – ולא המציאות – הוא שיוצר אצלכם רגשות, דפוסי חשיבה, אמונות מגבילות והתנהגויות.

אם תשנו את מה שאתם מדמיינים – או ליתר דיוק, את מי שאתם מדמיינים – ותיצרו דימוי חיובי, תוכלו להתחיל לפתח ביטחון עצמי, לגבש דפוסי חשיבה חיובית וליצור שינוי בחיים האישיים שלכם.

כאשר אתם מדמיינים את עצמכם כאנשים חיוביים, מוכשרים ועם ביטחון עצמי, אתם מבססים דימוי עצמי חיובי, מה שמקל עליכם להפגין דפוסי חשיבה חיוביים ולהפגין ביטחון עצמי גבוה.

חיזוק כוחו של התת מודע באמצעות דימוי עצמי חיובי

דמיון הוא כלי חשוב מאוד ביצירת שינוי אישי.

כדי להבין מדוע הדמיון חשוב, כדאי שתבינו את החשיבות של התת מודע.

אפשר להשוות את המוח לקרחון, שיותר מתשעים אחוז ממנו מסתתרים מתחת לפני המים. כל המסה שמסתתרת מתחת למים היא התת מודע, מאגר עצום של מחשבות, זכרונות ורעיונות.

התת מודע תמיד מקשיב, מתבונן, סופג את החוויות שלכם כמו ספוג.

הוא משמש כמעין מאגר נתונים שעליו אתם מסתמכים בדרך קבע. התת מודע כל הזמן מספק לכם הדרכה כיצד עליכם להתנהג ולחשוב, על פי ניסיון העבר שלכם.

ברגע שתת המודע שלכם יקבל את הרעיון של דימוי חיובי שכולל ביטחון עצמי גבוה, הוא יאפשר לכם לפתח דפוסי חשיבה חיוביים, רגשות חיוביים וצורות התנהגות חדשות ורצויות יותר – הוא יהפוך את הביטחון העצמי שאליו את שואפים למציאות שאתם חיים ביום יום.

אתם יכולים לדבר עם תת המודע שלכם ולפתח קול פנימי חיובי שיעודד אתכם ליצור שינוי חיובי בחיים, אבל חשוב שתדעו כי התת מודע מגיב אפילו טוב יותר לתמונות ורגשות. תשתמשו בתהליכים יצירתיים כגון דמיון מודרך או תרגילי NLP על מנת לבנות ביטחון עצמי, על ידי כך שתתחברו לאותה תחושה של ביטחון גבוה ותדמיינו את עצמכם בטוחים בעצמכם, עד שזה יהפוך לחלק טבעי ממי שאתם.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

חרדת טיסות

חרדת טיסות נשמעת כמו בעיה של "העולם הראשון", ויחד עם זאת, אי אפשר להכחיש שיש אנשים שחווים פחד מטיסות כל כך חזק, עד שזה ממש

לכתבה המלאה »

חרדת בריאות

מאז הקורונה, התופעה של חרדת בריאות רק הולכת וגוברת בקרב יותר ויותר אוכלוסיות. לכן במסגרת מאמר זה אספר לכם על הדרכים השונות שבאמצעותן מתפתחת חרדת

לכתבה המלאה »

פוביה מכלבים

פוביה מכלבים האם אתם מתמודדים עם פוביה מכלבים? אם אתם רואים כלב בקרבת מקום, האם אתם מיד קופאים ומרגישים ממש משותקים מרוב פחד? אולי אתם

לכתבה המלאה »

פחד מרופא שיניים

פחד מרופא שיניים פחד מרופא שיניים, מבין אינספור סוגים של חרדות ופחדים שמשבשים את איכות החיים של אנשים, הוא ככל הנראה אחד הפחדים שהכי מסכנים

לכתבה המלאה »

דפוסי חשיבה של חרדה חברתית

כאשר מדובר על טיפול התנהגותי קוגניטיבי, המונח קוגניטיבי מתייחס לפעילות מנטאלית או דפוסי חשיבה. במסגרת טיפול CBT בוחנים שני היבטים של תהליך החשיבה. ראשית, בוחנים

לכתבה המלאה »