איך להתגבר על פחד?

פחד הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, ולכן אנשים רבים שואלים את עצמם איך להתגבר על פחד.

אך פעמים רבות אנשים חווים עוצמות גבוהות כל כך של פחד או חרדה, עד שהדבר גורם לפגיעה של ממש באיכות החיים שלהם – מה שגורם להם להגיע לקבלת טיפול בפחדים אצל מטפל באמצעות NLP ודמיון מודרך.

אם אתם רוצים ללמוד איך להתגבר על פחד בעזרת שיטת נלפ ודמיון מודרך, אתם מוזמנים להמשיך בקריאת המאמר שלפניכם ולגלות כיצד גם אתם יכולים לרתום את כוחו של התת מודע על מנת לטפל בפחד שלכם בצורה יעילה ולהשאיר אותו מאחוריכם אחת ולתמיד.

איך להתגבר על פחד באמצעות בעזרת מטפל NLP?

אם אתם מחפשים אחר שיטה יעילה שתלמד אתכם איך להתגבר על פחד, חשוב שתדעו כי מטפלי נלפ מחזיקים בקשת רחבה ומגוונת של תהליכים וכלים שימושיים אשר יכולים לעזור לכם לטפל בפחד בצורה יעילה ומהירה למדי.

כאשר אתם פונים לקבלת טיפולים בפחדים אצל מטפל NLP ודמיון מודרך, יש לכם הזדמנות פז ללמוד כיצד לרתום את כוחו של התת מודע שלכם על מנת לשנות מחשבות שליליות אוטומטיות, לנטרל רגשות שליליים של פחד, חרדה, בושה וכיוצא באלה וליצור התניות חיוביות יותר כלפי אותם דברים שבעבר עוררו אצלכם תגובת פחד עוצמתית.

בנוסף על כך, יש לציין כי פעמים רבות הדרך הטובה ביותר לעבור תהליך של טיפול בפחדים היא על ידי טיפול בחרדה מהשורש.

איך להתגבר על פחד באמצעות שינוי דפוסי חשיבה

אחד מהשלבים הכי בסיסיים והכי חשובים בהקשר של למידה איך להתגבר על פחדים וחרדות היא ללמוד כיצד לשנות דפוסי חשיבה שליליים.

אנשים אשר מתמודדים עם פוביה או חרדה חווים דפוסי חשיבה שליליים על בסיס קבוע, מה שאומר שפעמים רבות אותם דברים שמעוררים אצלם תגובת פחד מעסיקים את המחשבות שלהם בצורה אובססיבית כמעט – ולא אחת אנשים אשר רוצים ללמוד איך להתגבר על פחד עושים זאת מפני שהם מחפשים אחר דרך יעילה להתמודד עם מחשבות שליליות אוטומטיות.

מחשבות שליליות מביאות לידי יצירה של רגשות שליליים, ולכן כאשר אדם מגיע לקבלת טיפול בפחדים במסגרת טיפול NLP, אחד מהדברים הראשונים שעושים הוא ללמוד לשנות דפוסי חשיבה שליליים.

בנוסף על רכישת היכולת לאתגר מחשבות שליליות אוטומטיות או דיבור עצמי שלילי, פעמים רבות אני מלמד לקוחות לתרגל מדיטציית מיינדפולנס על מנת ליצור ריחוק ביניהם לבין אותן מחשבות שליליות, על מנת שהן לא יעוררו בהם את אותם רגשות שליליים וימשיכו לחזק אצלם את אותה תגובת פחד אוטומטית.

איך להתגבר על פחד באמצעות ניטרול רגשות שליליים

כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא רוצה ללמוד איך להתגבר על פחדים, אפשר להניח בצורה די וודאית שהוא חווה קשת רחבה ומגוונת של רגשות שליליים בכל פעם שהוא נחשף לאותו גורם שמעורר אצלו תגובת פחד.

לדוגמא, אדם אשר מתמודד עם פחד ממעליות ככל הנראה חווה רגשות שליליים עוצמתיים של פחד או חרדה בכל פעם שהוא נאלץ לנסוע במעלית, ולפעמים אפילו רק מעצם המחשבה על נסיעה במעלית (במקרה של פחד ממעליות קיצוני).

פירוש הדבר שנוצרה אצל האדם התניה עוצמתית מאוד בין נסיעה במעלית לבין רגשות שליליים של פחד או חרדה, ככה שבכל פעם שיש איזשהו מפגש עם מעלית (אפילו אם רק בדמיון), אותם רגשות שליליים מתעוררים בצורה אוטומטית ומהירה.

אם אתם רוצים ללמוד איך להתגבר על פחד בצורה יעילה במיוחד, חשוב שתדעו שבעזרת מטפלי נלפ תוכלו ללמוד כיצד לבטל את אותן התניות שליליות בהקשר של אותו גורם מעורר פחד, על מנת שאותם רגשות שליליים עוצמתיים כבר לא יעלו אוטומטית בכל פעם שאתם נפגשים עם אותו גורם מעורר פחד – או אפילו רק חושבים עליו.

איך להתגבר על פחדים באמצעות יצירת התניות חיוביות

אין כל צל של ספק כי כאשר אדם רוצה ללמוד איך להתגבר על פחד חשוב שהוא ילמד כיצד לנטרל התניות שליליות בהקשר של אותו גורם מעורר חרדה, יחד עם זאת לפעמים לא מספיק רק לנטרל רגשות שליליים של פחד או חרדה – צריך גם ליצור התניה בין רגשות חיוביים של ביטחון עצמי, שלווה, אמונה עצמית וכיוצא באלה ולקשר בין אותם רגשות חיוביים לבין אותם גורמים שבעבר עוררו אצל האדם תגובת פחד עוצמתית.

לדוגמא, במסגרת טיפול נלפ בהקשר של חרדת נהיגה, ייתכן כי תהליך טיפול בפחד יכלול ניטרול התניות שליליות (במיוחד במקרה של טראומה בעקבות תאונת דרכים), אשר יעזרו לאדם לנטרל את אותם רגשות שליליים, אך על מנת לוודא שהאדם ילמד בצורה היעילה ביותר איך להתגבר על פחד שהוא חווה, מומלץ בחום גם ליצור התניה חיובית בהקשר של נהיגה.

בתור מטפל נלפ, אני מלמד לקוחות שרוצים לדעת איך להתגבר על פחד כיצד להתחבר אל רגשות חיוביים של רוגע ושלווה ולקשר ביניהם לבין חוויית נהיגה עתידית, לדוגמא, כך שהם יוכלו לרתום את כוחו של התת מודע שלהם למען השגת המטרה הרצויה להם באמצעות טיפול בחרדה ללא תרופות.

איך להתגבר על פחדים באמצעות למידת מיומנויות הפחתת לחצים

אנשים אשר מתמודדים עם פחד או חרדה על בסיס קבוע חווים קשת רחבה ומגוונת של רגשות שליליים על בסיס יום יומי – מה שפעמים רבות עלול לכלות את המשאבים שלהם ולהיות מתיש למדי.

כתוצאה מכך, אנשים אשר חווים רגשות שליליים עוצמתיים בתדירות גבוהה עלולים לפתח מצב של סטרס כרוני.

לכן, כאשר אדם רוצה לדעת איך להתגבר פחדים והוא מגיע אלי לקבלת טיפול בפחדים באמצעות שיטת נלפ ודמיון מודרך, אני תמיד מקפיד ללמד אותו קשת רחבה ומגוונת של כלים אשר יעזרו לו ליצור תחושות של רוגע ושלווה בחיים שלו.

בעזרת תרגילי דמיון מודרך לביטחון עצמי, בשילוב עם נשימות עמוקות להרגעה, האדם לומד איך להתגבר על פחדים וחרדות בצורה טבעית ויעילה – תוך כדי למידת אסטרטגיה יעילה להתמודדות עם סטרס כרוני.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

חרדת טיסות

חרדת טיסות נשמעת כמו בעיה של "העולם הראשון", ויחד עם זאת, אי אפשר להכחיש שיש אנשים שחווים פחד מטיסות כל כך חזק, עד שזה ממש

לכתבה המלאה »

חרדת בריאות

מאז הקורונה, התופעה של חרדת בריאות רק הולכת וגוברת בקרב יותר ויותר אוכלוסיות. לכן במסגרת מאמר זה אספר לכם על הדרכים השונות שבאמצעותן מתפתחת חרדת

לכתבה המלאה »

פוביה מכלבים

פוביה מכלבים האם אתם מתמודדים עם פוביה מכלבים? אם אתם רואים כלב בקרבת מקום, האם אתם מיד קופאים ומרגישים ממש משותקים מרוב פחד? אולי אתם

לכתבה המלאה »

פחד מרופא שיניים

פחד מרופא שיניים פחד מרופא שיניים, מבין אינספור סוגים של חרדות ופחדים שמשבשים את איכות החיים של אנשים, הוא ככל הנראה אחד הפחדים שהכי מסכנים

לכתבה המלאה »

דפוסי חשיבה של חרדה חברתית

כאשר מדובר על טיפול התנהגותי קוגניטיבי, המונח קוגניטיבי מתייחס לפעילות מנטאלית או דפוסי חשיבה. במסגרת טיפול CBT בוחנים שני היבטים של תהליך החשיבה. ראשית, בוחנים

לכתבה המלאה »