חרדת טיסה

אנשים רבים יודעים שמבחינה הגיונית וסטטיסטית, קרוב לוודאי שאם הם יעלו על מטוס ויטוסו לארץ אחרת, סיכויים גבוהים מאוד שהם ינחתו בשלום.

בנוסף על כך, הסטטיסטיקה אומרת כי לאדם יש הרבה יותר סיכוי לעשות תאונת דרכים (ואולי גם לפתח חרדת נהיגה בעקבות זאת) מאשר להיות מעורב בתאונה אווירית מסוג כזה או אחר.

יחד עם זאת, יש לא מעט אנשים אשר פיתחו פחד טיסות.

אנשים שחווים חרדת טיסה נאלצים להתמודד עם רגשות שליליים עוצמתיים של חרדה, פחד, חוסר ביטחון וגם לחץ נפשי גבוה בכל פעם שהם עולים למטוס, וכמובן שגם במהלך הטיסה.

במקרים קיצוניים יותר של חרדת טיסה, האדם עלול לחוות מחשבות שליליות אוטומטיות בנושא הטיסה שמצפה לו, עד כדי אובססיה של ממש, ויש גם אנשים שעלולים לחוות התקף חרדה רק מעצם המחשבה על כך שהם יצטרכו לעלות על מטוס ולטוס.

במסגרת מאמר זה על חרדת טיסה, אספר על הסיבות לכך שאנשים מפתחים פוביה מטיסות, וכן על הדרכים השונות בהן מטפלי נלפ יכולים לעזור לאנשים לעבור טיפול בחרדת טיסות בצורה יעילה ונעימה.

חרדת טיסה – כיצד נוצרת חרדת טיסה?

  • חווית למידה ישירה – פעמים רבות פוביה ספציפית, כמו במקרה של חרדת טיסה, נוצרת כתוצאה מחוויה של למידה ישירה דרך התנסות טראומטית שהאדם חווה בעבר. לדוגמא, פעמים רבות אנשים עם חרדת טיסה חוו בעבר טיסה לא נעימה שבמסגרתה המטוס היטלטל בעוצמה או שהטייס נאלץ להנחית את המטוס בנחיתת חירום. במסגרת טיפול בחרדת טיסה באמצעות שיטת נלפ ודמיון מודרך, לאדם יש הזדמנות לנטרל את אותם זיכרונות שליליים אשר משמרים חרדה מטיסות.
  • חווית למידה עקיפה – פוביות נפוצות רבות יכולות להתפתח לא רק בעקבות חוויית למידה ישירה, אלא גם בעקבות מקרה שבו האדם נחשף לתגובת חרדה עוצמתית של אדם אחר. במיוחד כאשר מדובר על ילדים שרואים את ההורים שלהם מגיבים בתגובת פחד עוצמתית, ייתכן מאוד שהם יאמצו את התגובה בצורה לא מודעת וילמדו שטיסות הן דבר מסוכן ומפחיד.

איך להתגבר על חרדת טיסה בעזרת מטפל נלפ?

מטפלי נלפ מחזיקים בארגז כלים מגוון ויעיל אשר מאפשר להם להעניק טיפול בחרדת טיסה שהינו יעיל במיוחד וגם לא כרוך בהצפה של רגשות שליליים עוצמתיים.

בעזרת שילוב של ניטרול זיכרונות שליליים מהעבר (במקרה של התפתחות חרדת טיסה בעקבות טראומה) ורתימת כוחו של התת מודע (בעזרת תרגילי דמיון מודרך), לאדם שמגיע לקבלת טיפול בחרדת טיסות יש הזדמנות להתגבר על מחשבות שליליות אוטומטיות, אמונות מגבילות וגם רגשות שליליים של חרדה או פחד אשר מונעים ממנו לחוות חוויית טיסה נעימה.

כעת אתאר בפניכם היבטים שונים של טיפול בחרדת טיסות בעזרת מטפל NLP.

טיפול בחרדת טיסות באמצעות שינוי דפוסי חשיבה

אם אתם מתמודדים עם חרדת טיסות, אתם בוודאי מודעים היטב לכל אותם דפוסי חשיבה שליליים אשר רצים לכם בראש סביב הנושא של מטוסים וטיסות.

כמו במקרה של פוביות נפוצות אחרות, גם אנשים עם פחד מטיסה עלולים לפתח מחשבות שליליות אוטומטיות כמו גם אמונות מגבילות בהקשר של טיסות, ואותם מחשבות שליליות למעשה גם מניעות וגם משמרות את אותה פוביה שממנה הם סובלים.

בעזרת מטפל נלפ, תהיה לכם הזדמנות לשנות דפוסי חשיבה שליליים וללמוד לחשוב על חוויית הטיסה בצורה הגיונית יותר, הן בעזרת למידת כלים לשינוי מחשבות שליליות והטלת ספק במחשבות, והן בעזרת ניטרול הגורם שמעורר את אותן מחשבות שליליות אוטומטיות מלכתחילה.

טיפול בחרדת טיסות על ידי ניטרול רגשות שליליים?

החוויה של חרדה או פוביה נצרבת בזיכרון בצורה עוצמתית, בדרך כלל בעקבות איזשהו אירוע למידה עוצמתי במיוחד (שאפשר להגדיר בתור טראומה).

אותו זיכרון ממשיך להתעצם ולהשתמר על בסיס אותם רגשות שליליים עוצמתיים, שגם מקבלים חיזוק בכל פעם שהאדם חושב על לטוס במטוס.

במסגרת טיפול בחרדת טיסות באמצעות שיטת נלפ ודמיון מודרך, האדם מקבל הזדמנות לעבד מחדש את אותם זיכרונות שליליים, ולמעשה לנטרל מהם את אותם רגשות שליליים, ככה שזיכרונות אלה יפסיקו להיות רלוונטיים עבור המוח – וכתוצאה מכך יפסיקו להניע את ההרגל של פחד מטיסות.

טיפול בפוביה מטיסות באמצעות יצירת התניות חיוביות

במסגרת טיפול בחרדות, חשוב לנטרל רגשות שליליים הקשורים לזיכרונות מהעבר, ובנוסף על כך חשוב גם ליצור התניה חיובית בהקשר של התופעה שבעבר עוררה תגובת פחד או חרדה – ובמקרה הזה התופעה של עלייה על מטוס וטיסה במטוס.

לכן, על מנת לוודא תהליך טיפול בחרדה יעיל במיוחד, חשוב לעזור לאדם המתמודד עם חרדת טיסה להתחבר אל רגשות חיוביים כגון ביטחון עצמי, רוגע, שלווה וכיוצא באלה, ולעזור לו לקשר רגשות חיוביים אלה אל החוויה העתידית של עלייה על מטוס – ובדרך זו ליצור התניה חיובית יותר סביב הנושא של טיסות.

טיפול בפחד טיסות באמצעות רתימת כוחו של התת מודע

המוח שלנו לא ממש יודע להבדיל בין דמיון למציאות, וזו בדיוק הסיבה אשר בגללה אדם שמתמודד עם חרדת טיסה עלול לחוות תסמיני חרדה גופניים רק מעצם המחשבה על עלייה למטוס – הגוף מגיב כאילו שהאדם עומד לעלות על מטוס בזה הרגע.

זה למעשה כוחו של התת מודע, ואנשים עם חרדות או פוביות משתמשים בדמיון שלהם בצורה שלא משרתת אותם, מפני שהם מדמיינים תרחישי אסון עתידיים שמן הסתם מעוררים אצלם רגשות שליליים עוצמתיים של פחד או חרדה שנקשרים אל האירוע העתידי של עלייה למטוס.

במסגרת טיפול נלפ, לאדם שמתמודד עם חרדת טיסה יש הזדמנות נפלאה ללמוד כיצד לרתום את כוחו של התת מודע שלו על מנת לעוזר לו לטפל בפוביה שלו בצורה יעילה ונעימה.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

איך להפחית סטרס
הבלוג

איך להפחית סטרס

אם יצא לכם לחיות לפחות עשר שנים בעולם המודרני, אתם ללא כל צל של ספק מודעים לכך כי העולם שלנו הוא עולם מלחיץ למדי –

לכתבה המלאה »
סימפטומים של סטרס
הבלוג

סימפטומים של סטרס

בשנים האחרונות נדמה כי סטרס כרוני הוא המצב הטבעי של מרבית בני האדם בעולם המודרני. אך בעוד שאנשים רבים למדו להתנהל עם סטרס ולנסות להתמודד

לכתבה המלאה »
סוגי מדיטציה
הבלוג

סוגי מדיטציה

גם אם אתם לא מכירים את עולם הטיפול וההתפתחות האישית לעומק, קרוב לוודאי שיצא לכם לשמוע על מדיטציה. למעשה, בשנים האחרונות מצטברים יותר ויותר מחקרים

לכתבה המלאה »
פחד מטיסות
הבלוג

פחד מטיסות

אינספור אנשים טסים בשמי העולם מדי יום ביומו, מדי רגע ורגע, ולמרות זאת יש לא מעט אנשים אשר מתמודדים פחד מטיסות. בעוד שהחוויה הכללית של

לכתבה המלאה »
איך להוריד לחץ
הבלוג

איך להוריד לחץ?

החיים המודרניים מביאים איתם קשת רחבה ומגוונת של גורמי סטרס שונים אשר משפיעים עלינו ולעתים עלולים לגרום לנו לפתח תגובת לחץ. כתוצאה מכך, אנשים רבים

לכתבה המלאה »
חרדת טיסה
הבלוג

חרדת טיסה

אנשים רבים יודעים שמבחינה הגיונית וסטטיסטית, קרוב לוודאי שאם הם יעלו על מטוס ויטוסו לארץ אחרת, סיכויים גבוהים מאוד שהם ינחתו בשלום. בנוסף על כך,

לכתבה המלאה »
חרדה מאנשים
הבלוג

חרדה מאנשים

בשנים האחרונות אנחנו עדים לגידול אדיר במספרים של אנשים אשר מתמודדים עם סוגים שונים של חרדות, פוביות, דיכאון וקשת רחבה ומגוונת של מצבים נפשיים מאתגרים.

לכתבה המלאה »