איך להתגבר על פחד קהל?

פחד קהל – גלוסופוביה, באנגלית – הוא פחד שאנשים רבים מכירים היטב מקרוב.

בין אם מדובר על מסגרת בית הספר, על פגישת צוות בעבודה או אפילו על סיטואציה חברתית (כמו במקרה של חרדה חברתית), אנשים רבים חווים רמה מסוימת של פחד בעת שהם צריכים להתמודד עם סיטואציה אשר במסגרתה הם צריכים לבטא את עצמם ואת הדעות שלהם מול אנשים אחרים.

אך בעוד שברוב המוחלט של המקרים מדובר על פחד או חרדה ברמה חלשה עד בינונית, כזאת שניתן לרסן ללא נקיטה באמצעים מיוחדים, יש אנשים אשר חווים רמות גבוהות יותר של חרדות ופחדים – מה שמעורר אצלם את הרצון להבין איך להתגבר על פחד קהל.

במסגרת המאמר שלפניכם אני אסקור בפניכם איך להתגבר על פחד קהל באמצעות שיטת NLP ודמיון מודרך.

איך להתגבר על פחד קהל בעזרת שיטת NLP ודמיון מודרך?

כאשר אדם רוצה ללמוד איך להתגבר על פחד קהל, בראש ובראשונה עליו להבין שיש מקרים בהם פחד קהל (גלוסופוביה באנגלית) הוא ברמה בינונית, כזאת שניתן לשלוט בה, ושיש מקרים אשר בהם מדובר על פחד משתק בהקשר של עמידה מול קהל – ובמקרים כאלה מומלץ שהאדם ילמד איך להתגבר על פחד קהל בעזרת מטפל NLP אשר יכול להעניק לו קשת רחבה ומגוונת של כלים שימושיים אשר יאפשרו לו לטפל בפחד קהל בצורה מהירה ויעילה.

כעת אסקור חלק מאותם כלים ותהליכים אשר אני, בתור מטפל בחרדות באמצעות שיטת נלפ ודמיון מודרך, משתמש בהם כאשר אנשים מגיעים אלי לקבלת טיפול בחרדת קהל.

איך להתגבר על פחד קהל באמצעות שינוי דפוסי חשיבה?

כאשר אדם אשר מתמודד עם פחד במה מגיע אלי למטרת קבלת טיפול בפחד קהל, אחד הדברים הראשונים שאני מקפיד לעשות אותו – כאשר אני מלמד אותו איך להתגבר על פחד קהל – הוא להתמודד עם דפוסי חשיבה שליליים בצורה יעילה יותר.

לאנשים עם פחדים וחרדות יש נטייה לחוות דפוסי חשיבה שליליים בהקשר של הסיטואציה אשר ממנה הם פוחדים – בין אם מדובר על פחד קהל במסגרת העבודה או על פחד במה במסגרת הלימודים – ואותם דפוסי חשיבה שליליים מציקים להם על בסיס יום יומי.

למעשה, דפוסי חשיבה אלה הופכים לחלק בלתי נפרד מהחוויה של האדם, עד כדי שבנוסף על אותו פחד משתק שהוא חווה, עליו להתמודד עכשיו גם עם מחשבות שליליות אוטומטיות.

במסגרת טיפול בפחד קהל אצל מטפלי נלפ, שמים דגש רב על שינוי דפוסי חשיבה שליליים סביב הנושא של עמידה מול קהל, מפני שפעמים רבות אותן מחשבות שליליות אוטומטיות הן אלה אשר מעוררות את אותה חרדת קהל, משמרות אותה – ומעצימות אותה.

איך להתגבר על פחד קהל באמצעות ביטול התניות שליליות?

מוטיב מרכזי נוסף בכל הקשור לנושא של איך להתגבר על פחד קהל הוא עבודה על התניות עבר שליליות.

פעמים רבות אנשים מפתחים פחד קהל בעקבות אירוע שלילי בעבר אשר במסגרתו הם חוו רגשות שליליים עוצמתיים בהקשר של עמידה מול קהל. אותו אירוע עבר שלילי נתפס מבחינתם בתור טראומה של ממש, ולכן במסגרת טיפול נלפ עבור פחד קהל מטפלי נלפ רבים בוחרים לעבוד על אירועים שליליים אלה, במטרה לעזור לאדם להשתחרר מטראומה ולפתוח דף חדש בהקשר של עמידה מול קהל עם ביטחון עצמי גבוה.

בתור מטפל נלפ, אני מקפיד לרתום את כוחו של התת מודע של האדם, מה שאומר שבדרך זו יש לאדם הזדמנות לגשת לכל אותם טריגרים אשר בעבר היו מעוררים פחד קהל, ולמעשה לנטרל רגשות שליליים שהתקשרו אל החוויה של עמידה מול קהל – אחרי תהליך של טיפול בטראומה, האדם יכול להתחיל לייצר התניה חדשה, חיובית יותר, סביב עמידה מול קהל.

איך להתגבר על פחד קהל באמצעות יצירת התניות חיוביות?

כאשר אדם רוצה לדעת איך להתגבר על פחד קהל בצורה המהירה והיעילה ביותר, חשוב לדעת כי לא תמיד מספיק רק לטפל בטראומה מהעבר ולנטרל את כל אותם רגשות שליליים של פחד או חרדה אשר נקשרו לסיטואציות של עמידה מול קהל.

על מנת להגביר את הסיכויים ליצירת תהליך יעיל במיוחד של טיפול בפחד קהל, חשוב גם להקדיש חלק לא מבוטל מהטיפול ליצירת התניות חיוביות בהקשר של עמידה מול קהל.

במסגרת טיפול NLP, לאדם יש הזדמנות להתחבר אל משאבים פנימיים כגון ביטחון עצמי, שלווה, רוגע, אמונה וכיוצא באלה – משאבים אשר זמינים לו במסגרת סיטואציות אחרות – ולקשר אותם לאותן סיטואציות של עמידה מול קהל אשר בעבר עוררו אצלו רגשות שליליים עוצמתיים של חרדות ופחדים.

באמצעות יצירת התניות חדשות וחיוביות יותר, האדם לומד איך להתגבר על פחד קהל בצורה שמאפשרת לו גם להביע את עצמו מול אנשים עם הרבה יותר ביטחון עצמי, רוגע ושלווה.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

איך להפחית סטרס
הבלוג

איך להפחית סטרס

אם יצא לכם לחיות לפחות עשר שנים בעולם המודרני, אתם ללא כל צל של ספק מודעים לכך כי העולם שלנו הוא עולם מלחיץ למדי –

לכתבה המלאה »
סימפטומים של סטרס
הבלוג

סימפטומים של סטרס

בשנים האחרונות נדמה כי סטרס כרוני הוא המצב הטבעי של מרבית בני האדם בעולם המודרני. אך בעוד שאנשים רבים למדו להתנהל עם סטרס ולנסות להתמודד

לכתבה המלאה »
סוגי מדיטציה
הבלוג

סוגי מדיטציה

גם אם אתם לא מכירים את עולם הטיפול וההתפתחות האישית לעומק, קרוב לוודאי שיצא לכם לשמוע על מדיטציה. למעשה, בשנים האחרונות מצטברים יותר ויותר מחקרים

לכתבה המלאה »
פחד מטיסות
הבלוג

פחד מטיסות

אינספור אנשים טסים בשמי העולם מדי יום ביומו, מדי רגע ורגע, ולמרות זאת יש לא מעט אנשים אשר מתמודדים פחד מטיסות. בעוד שהחוויה הכללית של

לכתבה המלאה »
איך להוריד לחץ
הבלוג

איך להוריד לחץ?

החיים המודרניים מביאים איתם קשת רחבה ומגוונת של גורמי סטרס שונים אשר משפיעים עלינו ולעתים עלולים לגרום לנו לפתח תגובת לחץ. כתוצאה מכך, אנשים רבים

לכתבה המלאה »
חרדת טיסה
הבלוג

חרדת טיסה

אנשים רבים יודעים שמבחינה הגיונית וסטטיסטית, קרוב לוודאי שאם הם יעלו על מטוס ויטוסו לארץ אחרת, סיכויים גבוהים מאוד שהם ינחתו בשלום. בנוסף על כך,

לכתבה המלאה »
חרדה מאנשים
הבלוג

חרדה מאנשים

בשנים האחרונות אנחנו עדים לגידול אדיר במספרים של אנשים אשר מתמודדים עם סוגים שונים של חרדות, פוביות, דיכאון וקשת רחבה ומגוונת של מצבים נפשיים מאתגרים.

לכתבה המלאה »