איך להתגבר על פחד קהל?

אנשים רבים שואלים את עצמם איך להתגבר על פחד קהל – גלוסופוביה, באנגלית – אחד מהפחדים הנפוצים ביותר.

בין אם מדובר על מסגרת בית הספר, על פגישת צוות בעבודה או אפילו על סיטואציה חברתית (כמו במקרה של חרדה חברתית), אנשים רבים חווים רמה מסוימת של פחד בעת שהם צריכים להתמודד עם סיטואציה אשר במסגרתה הם צריכים לבטא את עצמם ואת הדעות שלהם מול אנשים אחרים.

אך בעוד שברוב המוחלט של המקרים מדובר על פחד או חרדה ברמה חלשה עד בינונית, כזאת שניתן לרסן ללא נקיטה באמצעים מיוחדים, יש אנשים אשר חווים רמות גבוהות יותר של חרדות ופחדים – מה שמעורר אצלם את הרצון להבין איך להתגבר על פחד קהל.

במסגרת המאמר שלפניכם אני אסקור בפניכם איך להתגבר על פחד קהל באמצעות שיטת NLP ודמיון מודרך.

איך להתגבר על פחד קהל בעזרת שיטת NLP ודמיון מודרך?

כאשר אדם רוצה ללמוד להתגבר על פחד קהל, בראש ובראשונה עליו להבין שיש מקרים בהם פחד קהל (גלוסופוביה באנגלית) הוא ברמה בינונית, כזאת שניתן לשלוט בה, ושיש מקרים אשר בהם מדובר על פחד משתק בהקשר של עמידה מול קהל – ובמקרים כאלה מומלץ שהאדם ילמד איך להתגבר על פחד קהל בעזרת מטפל NLP אשר יכול להעניק לו קשת רחבה ומגוונת של כלים שימושיים אשר יאפשרו לו לטפל בפחד קהל בצורה מהירה ויעילה.

כעת אסקור חלק מאותם כלים ותהליכים אשר אני, בתור מטפל בחרדות באמצעות שיטת נלפ ודמיון מודרך, משתמש בהם כאשר אנשים מגיעים אלי לקבלת טיפול בחרדת קהל.

איך להתגבר על פחד קהל באמצעות שינוי דפוסי חשיבה?

כאשר אדם אשר מתמודד עם פחד במה מגיע אלי למטרת קבלת טיפול בפחד קהל, אחד הדברים הראשונים שאני מקפיד לעשות אותו – כאשר אני מלמד אותו איך להתגבר על פחד במה – הוא להתמודד עם דפוסי חשיבה שליליים בצורה יעילה יותר.

לאנשים עם פחדים וחרדות יש נטייה לחוות דפוסי חשיבה שליליים בהקשר של הסיטואציה אשר ממנה הם פוחדים – בין אם מדובר על פחד קהל במסגרת העבודה או על פחד במה במסגרת הלימודים – ואותם דפוסי חשיבה שליליים מציקים להם על בסיס יום יומי.

למעשה, דפוסי חשיבה אלה הופכים לחלק בלתי נפרד מהחוויה של האדם, עד כדי שבנוסף על אותו פחד משתק שהוא חווה, עליו להתמודד עכשיו גם עם מחשבות שליליות אוטומטיות.

במסגרת טיפול בפחד קהל אצל מטפלי נלפ, שמים דגש רב על שינוי דפוסי חשיבה שליליים סביב הנושא של עמידה מול קהל, מפני שפעמים רבות אותן מחשבות שליליות אוטומטיות הן אלה אשר מעוררות את אותה חרדת קהל, משמרות אותה – ומעצימות אותה.

איך להתגבר על פחד במה באמצעות ביטול התניות שליליות?

מוטיב מרכזי נוסף בכל הקשור לנושא של איך להתגבר על פחד במה הוא עבודה על התניות עבר שליליות.

פעמים רבות אנשים מפתחים פחד קהל בעקבות אירוע שלילי בעבר אשר במסגרתו הם חוו רגשות שליליים עוצמתיים בהקשר של עמידה מול קהל.

אותו אירוע עבר שלילי נתפס מבחינתם בתור טראומה של ממש, ולכן במסגרת טיפול נלפ עבור פחד קהל מטפלי נלפ רבים בוחרים לעבוד על אירועים שליליים אלה, במטרה לעזור לאדם להשתחרר מטראומה ולפתוח דף חדש בהקשר של עמידה מול קהל עם ביטחון עצמי גבוה.

בתור מטפל נלפ, אני מקפיד לרתום את כוחו של התת מודע של האדם, מה שאומר שבדרך זו יש לאדם הזדמנות לגשת לכל אותם טריגרים אשר בעבר היו מעוררים פחד קהל, ולמעשה לנטרל רגשות שליליים שהתקשרו אל החוויה של עמידה מול קהל – אחרי תהליך של טיפול בטראומה, האדם יכול להתחיל לייצר התניה חדשה, חיובית יותר, סביב עמידה מול קהל.

איך להתגבר על פחד במה באמצעות יצירת התניות חיוביות?

כאשר אדם רוצה לדעת איך להתגבר על פחד קהל בצורה המהירה והיעילה ביותר, חשוב לדעת כי לא תמיד מספיק רק לטפל בטראומה מהעבר ולנטרל את כל אותם רגשות שליליים של פחד או חרדה אשר נקשרו לסיטואציות של עמידה מול קהל.

על מנת להגביר את הסיכויים ליצירת תהליך יעיל במיוחד של טיפול בפחד קהל, חשוב גם להקדיש חלק לא מבוטל מהטיפול ליצירת התניות חיוביות בהקשר של עמידה מול קהל.

במסגרת טיפול NLP, לאדם יש הזדמנות להתחבר אל משאבים פנימיים כגון ביטחון עצמי, שלווה, רוגע, אמונה וכיוצא באלה – משאבים אשר זמינים לו במסגרת סיטואציות אחרות – ולקשר אותם לאותן סיטואציות של עמידה מול קהל אשר בעבר עוררו אצלו רגשות שליליים עוצמתיים של חרדות ופחדים.

באמצעות יצירת התניות חדשות וחיוביות יותר, האדם לומד איך להתגבר על חרדת קהל בצורה שמאפשרת לו גם להביע את עצמו מול אנשים עם הרבה יותר ביטחון עצמי, רוגע ושלווה.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

חרדת טיסות

חרדת טיסות נשמעת כמו בעיה של "העולם הראשון", ויחד עם זאת, אי אפשר להכחיש שיש אנשים שחווים פחד מטיסות כל כך חזק, עד שזה ממש

לכתבה המלאה »

חרדת בריאות

מאז הקורונה, התופעה של חרדת בריאות רק הולכת וגוברת בקרב יותר ויותר אוכלוסיות. לכן במסגרת מאמר זה אספר לכם על הדרכים השונות שבאמצעותן מתפתחת חרדת

לכתבה המלאה »

פוביה מכלבים

פוביה מכלבים האם אתם מתמודדים עם פוביה מכלבים? אם אתם רואים כלב בקרבת מקום, האם אתם מיד קופאים ומרגישים ממש משותקים מרוב פחד? אולי אתם

לכתבה המלאה »

פחד מרופא שיניים

פחד מרופא שיניים פחד מרופא שיניים, מבין אינספור סוגים של חרדות ופחדים שמשבשים את איכות החיים של אנשים, הוא ככל הנראה אחד הפחדים שהכי מסכנים

לכתבה המלאה »

דפוסי חשיבה של חרדה חברתית

כאשר מדובר על טיפול התנהגותי קוגניטיבי, המונח קוגניטיבי מתייחס לפעילות מנטאלית או דפוסי חשיבה. במסגרת טיפול CBT בוחנים שני היבטים של תהליך החשיבה. ראשית, בוחנים

לכתבה המלאה »