איך מתגברים על חרדות עם שיטת NLP?

השאלה איך מתגברים על חרדות מעסיקה אנשים רבים, במיוחד בתקופה שבה אנחנו חיים, אשר מאופיינת ברמות גבוהות של מתח, חרדה, פחדים וקשת רחבה ומגוונת של רגשות שליליים נוספים.

על מנת שנוכל לענות על שאלה זו, ראשית כל חשוב להבין מה זה חרדה, אילו תסמיני חרדה וסוגי חרדה קיימים וכמובן גם כיצד מטפל נלפ יכול לעזור לכם להתגבר על חרדה.

איך מתגברים על חרדות – מה זה בכלל חרדה?

חרדה היא תגובה אנושית טבעית לגורמי לחץ וסכנה – בין אם הם קיימים במציאות ובין הם קיימים בדמיון בלבד. למעשה, בהקשר של טיפול בחרדות באמצעות נלפ ודמיון מודרך, ניתן לומר כי אנשים שמחפשים מענה לשאלה איך מתגברים על חרדות כבר משתמשים בדמיון שלהם, אבל לא בדרכים שמשרתות אותם.

תסמיני חרדה כוללים תחושות של אי נוחות, פחד או דאגות כרוניות, והם עשויים לבוא לידי ביטוי הן בצורה נפשית והן בצורה גופנית. בעוד שזה טבעי לחוות מדי פעם בפעם חרדות ופחדים, חרדות בתדירות גבוהה ובעוצמה גבוהה עלולות להשפיע במידה דרמטית על איכות החיים של האדם.

איך מתגברים על חרדות – אילו הפרעות חרדה קיימות?

הפרעות חרדה הן קבוצה של מצבים נפשיים אשר כרוכים במידה ניכרת של דאגות כרוניות, כמו גם חרדות ופחדים.

בין הפרעות חרדה אלה ניתן למנות הפרעת חרדה כללית, הפרעת פאניקה, הפרעת חרדה חברתית וגם פוביה ספציפית. כל אחד מסוגי חרדה אלה מאופיין בתסמינים וטריגרים הייחודיים לו.

יחד עם זאת, ישנם תסמיני חרדה אשר אופייניים לרוב האנשים המתמודדים עם חרדות ופחדים, כגון חוסר מנוחה, עצבנות, קשיים בריכוז, הפרעות שינה וגם תסמיני חרדה גופניים כגון קוצר נשימה או דפיקות לב מהירות.

איך מתגברים על חרדות עם שיטת NLP?

שיטת NLP (neuro linguistic programming) היא במובן מסוים מעין "המדריך למשתמש במוח", ובאמצעותה אנשים יכולים ללמוד לעומק כיצד תכני התודעה שלהם (דימויים, זיכרונות, מחשבות, רגשות וכיוצא באלה) משפיעים על החוויה הסובייקטיבית שלהם ועל תפיסת המציאות שלהם.

באמצעות נלפ ודמיון מודרך, אנשים לומדים על הקשר בין המחשבות שלנו לבין ההתנהגויות שלנו, וזאת על ידי חקירה של הייצוגים הפנימיים שלנו, האופן שבו אנחנו תופסים את העולם.

כיצד שיטת נלפ ודמיון מודרך תעזור לכם להתגבר על חרדה?

NLP מציע קשת רחבה ומגוונת של כליך ותהליכים המאפשרים טיפול בחרדה מהשורש.

הודות לאותם תרגילי נלפ בשילוב עם תרגילי דמיון מודרך (ולפעמים גם תרגילי נשימה להרגעה), אנשים חווים ישירות את היכולת שלהם לנווט את המחשבות שלהם בצורה שתוביל אותם להשגת המטרה הרצויה להם.

האופן שבו אתם משתמשים במוח שלכם משפיע במידה ישירה ודרמטית על החוויה היום יומית שלכם בחיים.

אנשים שרוצים ללמוד איך להתגבר על חרדות פיתחו דפוסי חשיבה שליליים אשר מובילים לדפוסי התנהגות שליליים, ובעזרת מטפל NLP תהיה לכם הזדמנות לשבש את הדפוסים האלה, לנטרל רגשות שליליים ולפתח דפוסים חדשים ויעילים יותר.

בהקשר של טיפול בחרדות, מטפלי נלפ יכולים לעזור לכם בדרכים הבאות:

  1. זיהוי דפוסי חשיבה – במסגרת טיפול נלפ תהיה לכם הזדמנות להכיר מקרוב את דפוסי החשיבה שלכם, ולפתח מודעות גדולה יותר לדרכים שבהן המחשבות והדימויים שרצים בתודעה שלכם משפיעים על הרגשות שלכם, וכתוצאה מכך על ההתנהגות שלכם. מודעות זו תאפשר לכם להתחיל לאתגר מחשבות שליליות, כמו גם לשנות את הסרטים השליליים שאתם מריצים בראש ולייצר דיבור עצמי חיובי באופן שיעצים אתכם ויקנה לכם יותר חופש מחשבה לפעול בהתאם לערכים ולמטרות שלכם.
  2. וויסות רגשי – תרגילי נלפ, כמו גם תרגילי דמיון מודרך להרגעה, יספקו לכם כלים מעשיים אשר יאפשרו לכם לנהל את הרגשות שלכם ולווסת אותם בהתאם לצרכים שלכם. על ידי שימוש בכלים כגון עוגן NLP, אתם תוכלו לשנות את המצב הרגשי שלכם ממצב של חרדה למצב של רוגע, וכתוצאה מכך להתנהל בחיי היום יום שלכם, ובייחוד בסיטואציות מאתגרות, בצורה הרבה יותר יעילה וחיובית.
  3. שינוי אמונות מגבילות – פעמים רבות חרדות ופחדים נובעים מכל מיני אמונות יסוד או אמונות שורש (שלפעמים מכונות גם סכמות). אמונות מגבילות אלה מצמצמות את העולם שלכם, ולמעשה מונעות מכם גישה להיפתח לאפשרויות חדשות הזמינות לאנשים אחרים, אך אשר עקב אותן אמונות מגבילות אינן זמינות לכם.

חזרה מנטאלית – כלי נלפ נוסף שעוזר מאוד לאנשים שרוצים ללמוד איך מתגברים על חרדות הוא הכלי של חזרה מנטאלית. כפי שציינתי לפני כן, אנשים עם חרדות או פוביות כבר משתמשים בדמיון שלהם, אבל לא בצורה שמשרתת אותם. לדוגמא, אדם עם חרדה חברתית מבצע חזרה מנטאלית (חזרה בדמיון) על התנהגות חרדתית במסגרת סיטואציה חברתית. במסגרת טיפול בחרדה חברתית עם שיטת NLP, מטפל נלפ ילמד אתכם כיצד לרתום את כוחו של התת מודע שלכם ולהשתמש בדמיון שלכם למען השגת המטרה שלכם.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

חרדת טיסות

חרדת טיסות נשמעת כמו בעיה של "העולם הראשון", ויחד עם זאת, אי אפשר להכחיש שיש אנשים שחווים פחד מטיסות כל כך חזק, עד שזה ממש

לכתבה המלאה »

חרדת בריאות

מאז הקורונה, התופעה של חרדת בריאות רק הולכת וגוברת בקרב יותר ויותר אוכלוסיות. לכן במסגרת מאמר זה אספר לכם על הדרכים השונות שבאמצעותן מתפתחת חרדת

לכתבה המלאה »

פוביה מכלבים

פוביה מכלבים האם אתם מתמודדים עם פוביה מכלבים? אם אתם רואים כלב בקרבת מקום, האם אתם מיד קופאים ומרגישים ממש משותקים מרוב פחד? אולי אתם

לכתבה המלאה »

פחד מרופא שיניים

פחד מרופא שיניים פחד מרופא שיניים, מבין אינספור סוגים של חרדות ופחדים שמשבשים את איכות החיים של אנשים, הוא ככל הנראה אחד הפחדים שהכי מסכנים

לכתבה המלאה »

דפוסי חשיבה של חרדה חברתית

כאשר מדובר על טיפול התנהגותי קוגניטיבי, המונח קוגניטיבי מתייחס לפעילות מנטאלית או דפוסי חשיבה. במסגרת טיפול CBT בוחנים שני היבטים של תהליך החשיבה. ראשית, בוחנים

לכתבה המלאה »