דמיון מודרך מדיטציה

בעזרת תרגול דמיון מודרך מדיטציה, אתם תוכלו ליישם כלי שימושי אשר יעזור למטרת הפחתת לחצים, התמודדות עם חרדות ופיתוח שלווה בחיי היום יום.

בעולם שקצב החיים בו רק הולך ונעשה מהיר יותר עם כל יום שחולף, יותר ויותר אנשים מתחילים לחפש אחר פתרונות להתמודדות עם חרדות, סטרס כרוני ורגשות שליליים שמציפים אותם על בסיס יום יומי.

במסגרת מאמר זה, אחלוק עמכם טיפים לתרגול דמיון מודרך ומדיטציה, וגם אשתף אתכם בשני תרגילי דמיון מודרך.

מספר טיפים אשר יעזרו לכם להתחיל לתרגל

כשאנשים מחליטים שהם מעוניינים להתחיל לשבץ במסגרת שגרת חיי היום יום שלהם הרגל של תרגול מדיטציות או תרגילי דמיון מודרך, אין ספק כי מדובר על החלטה מבורכת – כזו אשר יכולה לשנות את החיים שלהם מקצה אל קצה.

יחד עם זאת, פעמים רבות אנשים מתחילים לתרגל דמיון מודרך או מדיטציה ואחרי זמן קצר להפליא מחליטים להרים ידיים – מפני שהם לא מצליחים לשמור על שגרה, מרגישים שהם לא מתרגלים "כמו שצריך" או שהם פשוט לא הצליחו ליצור את התנאים והסביבה המתאימים הנחוצים על מנת לתרגל דמיון מודרך או מדיטציה בצורה שהם יוכלו להפיק ממנה תועלת.

בתור מטפל נלפ שמקפיד ללמד את הלקוחות שלו קשת רחבה ומגוונת של תרגילי דמיון מודרך, כמו גם סוגים שונים של תרגילי מדיטציה או נשימות להרגעה, אני יודע עד כמה לאנשים קשה לאמץ את שגרת התרגול לחייהם.

מסיבה זו, כעת אני רוצה להציג בפניכם מספר טיפים לתרגול דמיון מודרך ומדיטציות שיעזרו לכם לעשות זאת על הצד הטוב ביותר.

תרגול דמיון מודרך ומדיטציה זו מיומנות

אחת מהתובנות החשובות ביותר שיכולות לעזור לכם להקפיד על שגרת תרגול נכונה ויעילה, היא שתרגול מדיטציה או דמיון מודרך זו מיומנות.

פירוש הדבר שכמו עם כל מיומנות אחרת שאתם רוצים להשתפר בה ולהטמיע בחיים שלכם, ככל שתתרגלו אותה יותר ותחזרו עליה לעתים קרובות יותר, ככה אתם תחוו את השיפור ביכולות התרגול שלהם מהר יותר.

אין ספק כי תחילת הדרך בתרגול לא בהכרח תהיה קלה עבורכם, אבל בעזרת הטיפים המובאים במסגרת מאמר זה – ופשוט מעצם הלמידה כתוצאה מהתרגול – אתם תצליחו להתגבר על המכשולים ולפתח שגרת תרגול שמתאימה לכם.

מציאת תנוחה מתאימה לתרגול דמיון מודרך ומדיטציה

אחת מהשאלות הנפוצות ביותר אשר מטרידות אנשים שמעוניינים להתחיל לתרגל מדיטציה או תרגילי דמיון מודרך לחיזוק הביטחון היא "באיזו תנוחה הכי כדאי לתרגל מדיטציה?"

בגלל שאנשים רגילים לראות בסרטים נזירים מתרגלים מדיטציה בתנוחת לוטוס, או באיזושהי תנוחה מאתגרת אחרת, הם פיתחו את האמונה שיש רק תנוחה אחת מסוימת שבה כדאי לתרגל מדיטציה.

האמת היא שכאשר מדובר על תרגול מדיטציה או תרגילי דמיון מודרך, התנוחה הטובה והיעילה ביותר היא התנוחה שהכי נוחה לכם.

יש אנשים שיעדיפו לתרגל מדיטציה בשכיבה, בעוד שאחרים יעדיפו מדיטציה בישיבה. 

מעבר לכך, יש אנשים שלפעמים יעדיפו תנוחה אחרת, ולפעמים תנוחה אחרת.

החוק היחידי בנוגע לתנוחות בהקשר של תרגול דמיון מודרך או תרגול מדיטציה הוא למצוא את התנוחה שמתאימה לכם באופן אישי ואשר תאפשר לכם לתרגל ולהפיק תועלת מהתרגול שלכם.

תרגילי דמיון מודרך מדיטציה בשילוב עם תרגילי נשימה

אם אתם רוצים לקחת את התרגול מדיטציה שלכם לרמה הבאה, ולהפיק ממנו תועלת רבה יותר, אני ממליץ בחום שתתרגלו מדיטציה או תרגילי דמיון מודרך להרגעה בשילוב עם תרגילי נשימה.

נשימות עמוקות הן המפתח ליצירת תגובת רגיעה בגוף ובנפש – מדובר בדרך הקלה, היעילה והזמינה ביותר להתחבר אל רגשות חיוביים של רוגע ושלווה. בנוסף, זו הדרך המהירה ביותר לסמן לגוף שהכול בסדר, שאנחנו מוגנים, שאנחנו נמצאים בסביבה בטוחה ויכולים לתרגל  מדיטציה בשלווה.

יש קשת רחבה ומגוונת של תרגילי נשימה להרגעה שאפשר לשלב עם דמיון מודרך או מדיטציה, כמו גם כאלה שניתן לתרגל בפני עצמם.

כאשר אתם משלבים נשימות עמוקות להרגעה עם תרגול מדיטציה, אתם נהנים מהיכולת לחוות רגיעה עמוקה יותר, ולהפנות את תשומת הלב שלכם עמוק יותר פנימה – מה שיהפוך את התרגול שלכם להרבה יותר יעיל ומהנה.

אם אתם לא מכירים תרגילי נשימה להרגעה, אתם יכולים פשוט להתחיל לנסות לנשום דרך הסרעפת. בדרך זו אתם למעשה מאלצים את עצמכם לנשום בצורה מודעת ועמוקה יותר, וזו יכולה להיות דרך מצוינת עבורכם להתחיל לנשום נשימות עמוקות יותר.

דמיון מודרך מדיטציה שתוכלו לתרגל עכשיו

לאחר שהצגתי בפניכם טיפים לתרגול מדיטציה ודמיון מודרך, כעת אני רוצה להציג בפניכם מספר תרגילי מדיטציה בשילוב עם דמיון מודרך שיהיה לכם קל ללמוד ולהתחיל לתרגל ממש עם סיום קריאת המאמר הזה.

דמיון מודרך מדיטציה בשילוב נשימה בצבעים

  1. לפני תחילת התרגיל, תבחרו איזשהו רגש שאתם רוצים להעצים או לחוות יותר בחיי היום יום שלכם. לאחר שבחרתם רגש, תבחרו צבע שמתקשר לכם לרגש הזה. תנו למה שעולה לעלות מבלי לשפוט
  2. תמצאו תנוחה נוחה עבורכם לתרגול , בין אם בשכיבה ובין אם בישיבה
  3. תעצמו עיניים, ותתחילו לנשום נשימות עמוקות או תרגילי נשימה אחרים שאתם מכירים
  4. תדמיינו את הצבע שבחרתם לרגש שאתם רוצים להעצים, בזמן שאתם ממשיכים לתרגל נשימות עמוקות. תתמקדו בצבע ובמשמעות שהוא מסמל עבורכם
  5. בזמן שאתם ממשיכים לנשום נשימות עמוקות, תדמיינו שהאוויר שנכנס לגוף שלכם הוא בצבע שבחרתם, ויחד איתו אתם מכניסים את כל מה שהוא מסמל. עם כל נשימה, הצבע ממלא את כל הגוף שלכם יותר ויותר
  6. בכל פעם שאתם נושפים את האוויר, תדמיינו שאתם משחררים רגשות שליליים מהגוף, ולמעשה מפנים מקום לעוד מאותו צבע שבחרתם

תרגיל דמיון מודרך על בסיס הדמיית אור מרפא

  1. תמצאו תנוחה מתאימה לתרגול , זה יכול להיות בשכיבה או בישיבה, מה שנוח לכם
  2. תעצמו עיניים ותנשמו נשימות עמוקות ואיטיות, עד שתתחילו להרגיש רגשות חיוביים של שלווה, רוגע, ביטחון וכדומה
  3. תתחילו לדמיין אור לבן שנכנס לגוף שלכם, מקודקוד הראש או מנקודה אחרת. האור הזה ממלא את הגוף שלכם ומגיע לכל המקומות שבהם אתם חווים סטרס או כאב ומשחרר אותם
  4. תמשיכו לדמיין את אותו אור לבן מציף את כל הגוף שלכם, עד שכבר אינכם מרגישים שום רגשות שליליים של חרדה, לחץ או פחד

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

חרדת טיסות

חרדת טיסות נשמעת כמו בעיה של "העולם הראשון", ויחד עם זאת, אי אפשר להכחיש שיש אנשים שחווים פחד מטיסות כל כך חזק, עד שזה ממש

לכתבה המלאה »

חרדת בריאות

מאז הקורונה, התופעה של חרדת בריאות רק הולכת וגוברת בקרב יותר ויותר אוכלוסיות. לכן במסגרת מאמר זה אספר לכם על הדרכים השונות שבאמצעותן מתפתחת חרדת

לכתבה המלאה »

פוביה מכלבים

פוביה מכלבים האם אתם מתמודדים עם פוביה מכלבים? אם אתם רואים כלב בקרבת מקום, האם אתם מיד קופאים ומרגישים ממש משותקים מרוב פחד? אולי אתם

לכתבה המלאה »

פחד מרופא שיניים

פחד מרופא שיניים פחד מרופא שיניים, מבין אינספור סוגים של חרדות ופחדים שמשבשים את איכות החיים של אנשים, הוא ככל הנראה אחד הפחדים שהכי מסכנים

לכתבה המלאה »

דפוסי חשיבה של חרדה חברתית

כאשר מדובר על טיפול התנהגותי קוגניטיבי, המונח קוגניטיבי מתייחס לפעילות מנטאלית או דפוסי חשיבה. במסגרת טיפול CBT בוחנים שני היבטים של תהליך החשיבה. ראשית, בוחנים

לכתבה המלאה »