שיטות הפחתת לחצים עם NLP – שתי טכניקות שתוכלו ליישם בקלות

הפחתת לחצים באמצעות שיטת נלפ יכולה לעזור לכם לשפר את איכות החיים שלכם, ומהווה דרך מעולה לרכוש שליטה יסודית יותר במערכת גוף-נפש שלנו.

במאמר זה אציג בפניכם שני תרגילי נלפ פשוטים שתוכלו ליישם מיד ברגע שתסיימו לקרוא עליהם.

חשוב לי להדגיש שמדובר בטכניקות למטרת הפחתת לחצים שהן בגדר עזרה ראשונה בלבד, ושבמקרים שאינכם מצליחים לחוות הקלה חשוב שתפנו לקבלת עזרה מאיש מקצוע.

בנוסף, הדרך היחידה להפיק תועלת מהטכניקות האלה היא ליישם אותן. אז תקדישו לזה מספר רגעים, תבצעו את התרגילים הקצרים ותבדקו איך זה משנה את ההרגשה שלכם.

הפחתת לחצים על ידי ניתוק התודעה מהגוף (דיסוציאציה)

בשיטת נלפ, דיסוציאציה (ניתוק מהגוף) היא אחת מהדרכים שמאפשרות לאדם להתנתק מסוגים שונים של רגשות שליליים, כולל מתח או לחץ. לפני שאדם מסוגל לחוות מתח, לחץ או חרדה, הוא חייב בהכרח להיחשף לגורמים בתודעה שמעוררים את המצבים הנפשיים האלה.

למשל, ייתכן שהוא שומע צלילים מסוימים בתוך הראש, או ייתכן שהוא רואה תרחישים שליליים מסוימים, וכתוצאה מאותם צלילים או "סרטים בראש" הוא מרגיש לחץ או חרדה בגוף.

כאשר התרחישים או הצלילים האלה עוברים בתודעה שלנו, ואנחנו מגיבים אליהם בעוצמה, בדרך כלל זה אומר שאנחנו חווים אותם בגוף ראשון, כאילו שאנחנו מסתכלים על התרחיש דרך העיניים שלנו, כשאנחנו נמצאים בתוך הגוף שלנו, מה שגורם לגוף שלנו לחשוב שזה קורה בהווה.

אחת מן הדרכים בהן ניתן לשנות בקלות רגשות כגון לחץ, מתח או כל רגש שלילי אחר, היא להתמקד בתרחיש שאתם מדמיינים ולדמיין שאתם מוציאים את התודעה שלכם מתוך הגוף שלכם בתרחישים.

במילים אחרות, לדמיין שאתם יוצאים מתוך הגוף שלכם בסיטואציה, ככה שאתם תראו את אותו התרחיש השלילי, אך הפעם כאילו שאתם מסתכלים על עצמכם מהצד. לאחר שערכתם את השינוי הזה, שימו לב לשינוי שחל בעוצמת החרדה שלכם.

הפחתת לחצים על ידי הרחקת הדימוי שמעורר רגשות שליליים

את הדימויים והצלילים שאנחנו חווים בתודעה שלנו, ואשר מעוררים רגשות ותחושות בגוף שלנו, ניתן לשנות בקלות כך שהם ייחוו כעוצמתיים פחות. אחת מן הדרכים לעושת זאת היא באמצעות שינוי בתת האפנויות.

המוח מגיב למרחק בדרכים שונות, ומה שקרוב יותר בדרך כלל נחווה בצורה עוצמתיתי יותר, לכן אתם יכולים להפחית לחץ על ידי הרחקת הדימוי או הצליל ממסך התודעה שלכם ככה שתחוו אותו מרחוק יותר

דרך נוספת להשתמש בתת אפנויות – הרכיבים שמרכיבים את שפת המחשבות שלנו – היא לעמעם את הדימוי עד שהוא נעשה חשוך לגמרי. או להפחית את העוצמה של הקול הפנימי הביקורתי או השלילי שאנחנו שומעים בתוך הראש.

חשוב להדגיש ששיטות אלה נועדו להקלה מיידית, מה שנקרא "עזרה ראשונה נפשית", כלים שאפשר ליישם לבד במטרה לחוות הקלה ממתחים או מחשבות טורדניות. אם אתם חווים לחץ, חרדות או מחשבות טורדניות על בסיס קבוע ובתדירות גבוהה, מומלץ שתפנו לאיש מקצוע שיעניק לכם כלים להפחתת לחצים ויעזור לכם לפתור את הבעיה מהשורש.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

חרדת טיסות

חרדת טיסות נשמעת כמו בעיה של "העולם הראשון", ויחד עם זאת, אי אפשר להכחיש שיש אנשים שחווים פחד מטיסות כל כך חזק, עד שזה ממש

לכתבה המלאה »

חרדת בריאות

מאז הקורונה, התופעה של חרדת בריאות רק הולכת וגוברת בקרב יותר ויותר אוכלוסיות. לכן במסגרת מאמר זה אספר לכם על הדרכים השונות שבאמצעותן מתפתחת חרדת

לכתבה המלאה »

פוביה מכלבים

פוביה מכלבים האם אתם מתמודדים עם פוביה מכלבים? אם אתם רואים כלב בקרבת מקום, האם אתם מיד קופאים ומרגישים ממש משותקים מרוב פחד? אולי אתם

לכתבה המלאה »

פחד מרופא שיניים

פחד מרופא שיניים פחד מרופא שיניים, מבין אינספור סוגים של חרדות ופחדים שמשבשים את איכות החיים של אנשים, הוא ככל הנראה אחד הפחדים שהכי מסכנים

לכתבה המלאה »

דפוסי חשיבה של חרדה חברתית

כאשר מדובר על טיפול התנהגותי קוגניטיבי, המונח קוגניטיבי מתייחס לפעילות מנטאלית או דפוסי חשיבה. במסגרת טיפול CBT בוחנים שני היבטים של תהליך החשיבה. ראשית, בוחנים

לכתבה המלאה »