דמיון מודרך ללידה

דמיון מודרך ללידה הוא כלי שיכול לשפר את חוויית הלידה של כל אישה, מאחר שעבור נשים רבות, תקופת ההיריון וחוויית הלידה עצמה כרוכות בלא מעט לחץ נפשי.

זו תקופה של שינויים רבים, ומפני אדם אינם חובבים גדולים של שינויים, תקופה זו מביאה איתה סטרס שעלול בסופו של דבר להפוך את חוויית הלידה לשלילית.

על ידי תרגול דמיון מודרך ללידה אתן מעניקות לעצמכן את ההזדמנות לקחת את השליטה בחזרה לידיכן, ואת ההזדמנות ליצור את חווית הלידה הרצויה לכן.

דמיון מודרך ללידה – למה כדאי לתרגל דמיון מודרך ללידה?

כאשר אישה נכנסת לחוויית הלידה כשהתודעה שלה עומדת להתפקע מרוב מחשבות שליליות או אמונות מגבילות מעוררות חרדה, הגוף שלה תכף ומיד מגיב על ידי הפקה של הורמוני לחץ והפצתם ברחבי הגוף.

בנוסף על כך שנשים עלולות לחוות סטרס כרוני רק מעצם ההתמודדות עם תקופת ההיריון הלא פשוטה, יש גם את הציפייה לכאב, אשר מעוררת גם היא תגובת חרדה.

בזמן שאנחנו חווים לחץ נפשי או חרדה, הכאב הפיזי שאנחנו חווים מועצם במידה ניכרת.

כאב פיזי זה סותר את תגובת הרגיעה הנחוצה על מנת שהגוף והנפש יוכלו להתמודד בצורה יעילה עם חוויית הלידה ולאפשר לה להתנהל בצורה הטבעית ביותר – מה שבסופו של דבר עלול להביא לידי כך שהאישה תחווה חוויית לידה בניגוד לכל מה שהיא רצתה לחוות.

יש לא מעט סיבות אשר בגללן כדאי לנשים בהיריון לתרגל דמיון מודרך ללידה, וכעת אסקור חלק מהן.

דמיון מודרך ללידה כאמצעי התמודדות עם סטרס כרוני

כאמור, תקופת ההיריון כשלעצמה נחווית על ידי נשים רבות כתקופה הכרוכה בלא מעט לחץ נפשי, רגשות שליליים עוצמתיים, מחשבות שליליות אוטומטיות ועוד מגוון רחב של תופעות נפשיות וגופניות שליליות.

כל התופעות הללו מעוררות תגובת חרדה, מה שרק מעמיס על המערכת ובסופו של דבר עלול להביא לידי מצב של סטרס כרוני.

על ידי ביצוע של תרגילי דמיון מודרך להרגעה או דמיון מודרך ללידה, נשים בהיריון יכולות להתחיל ללמוד להפעיל את מנגנון הרגיעה של הגוף שלהן, ועל ידי כך לאזן את כל אותו סטרס כרוני שעמו הן מתמודדות.

בין אם מדובר על תרגילי נשימה להרגעה בשילוב עם דמיון מודרך או על תרגילי דמיון מודרך להרגעה מסוגים אחרים, תרגול של דמיון מודרך מעניק לגוף ולנפש הזדמנות להפחית לחצים נפשיים ולהטעין מצברים.

דמיון מודרך ככלי ליצירת מציאות רצויה

תרגול דמיון מודרך ללידה יאפשר לך לרתום את כוחו של התת מודע שלך על מנת להגביר את הסיכויים שלך ליצור את חוויית הלידה שאת רוצה לחוות.

תת המודע שלנו בוחר עבורנו תגובות והתנהגויות מתוך המאגר שהוא מכיר – המבוסס על חוויות העבר שלנו – ומפני שהמוח לא באמת מבדיל בין דמיון למציאות, אנחנו יכולים לנצל את זה על מנת לתרגל בדמיון את המציאות שאנחנו רוצים לחוות, ועל ידי כך למעשה לשתול בתת המודע שלנו מעין "זיכרון עתידי" שיהיה חלק מהמאגר שממנו התת מודע שלנו בוחר תגובות והתנהגויות.

פירוש הדבר שעל ידי חזרה מנטאלית על חוויית הלידה שאת רוצה לחוות, את למעשה תגבירי את הסיכויים שלך ליצור את חוויית הלידה הרצויה לך.

זה לא אומר שאת צריכה פשוט לדמיין שהלידה תעבור חלק ושלא תרגישי כלום, כי קרוב לוודאי שהמציאות תהיה אחרת ותמיד יש דברים שעלולים להשתבש.

לכן במסגרת תרגול של דמיון מודרך ללידה,מה שחשוב יותר מאשר לדמיין סצנה מושלמת של לידה קסומה, זה לקחת בחשבון את הדברים שעלולים להשתבש או לאתגר אותך, ולדמיין את עצמכם מגיבה בדיוק כפי שהיית רוצה.

דמיון מודרך ללידה כדרך להעצים את עצמך

בתקופה המודרנית שבה אנחנו חיים, נשים למדו לתפוס את חוויית הלידה כחוויה של סבל מובהק.

אין ספק שעבור נשים רבות לידה כרוכה בכאבים קשים מנשוא, אבל חשוב לציין שהתפיסה של האישה לגבי חוויית הלידה העתידית שלה משפיעה במידה דרמטית על החוויה שהיא תחווה במציאות.

אם אישה תצפה לסבול ולחוות כאבים עזים, זו בדיוק החוויה שהיא תקבל.

אם, לעומת זאת, היא תרתום את כוחו של התת מודע שלה במטרה ליצור לעצמה את החוויה שהיא רוצה, כפי שמתואר בסעיף הקודם, כולל התמודדות עם כל האתגרים שעלולים לפגוש אותה בדרך, פירוש הדבר שהיא כבר לא מפקידה את עצמה בידי הגורל – אלא נוקטת בגישה פעילה ליצירת המציאות הרצויה לה.

זו גישה הרבה יותר מעצימה, שמחזירה לאישה את היכולת להשתמש בגוף ובמוח שלה בצורה שמשרתת אותה ומאפשרת לה לחוות את הלידה הרצויה לה.

אילו סוגים של דמיון מודרך ללידה כדאי לכן לתרגל?

יש קשת רחבה ומגוונת של תרגילי מודרך שיכולים להביא לכן תועלת ולשפר את חוויית הלידה שלכן – תרגילי נשימה להרגעה בשילוב עם דמיון מודרך, דמיון מודרך מקום בטוח, תרגילי דמיון מודרך לחיזוק הביטחון העצמי וכיוצא באלה.

אך יש תרגילי דמיון מודרך שמתאימים במיוחד ללידה, וכעת אתאר חלק מהם.

נשימות עמוקות להרגעה בשילוב עם דמיון מודרך

נשימה היא אחד הדברים שהכי משפיעים על החוויה הנפשית והגופנית שלנו, ולכן נשימות עמוקות הן דרך מצוינת להפעיל את תגובת הרגיעה של הגוף.

אך בנוסף על תרגול נשימות עמוקות להרגעה, שבדרך כלל כוללות נשימה במשך שלוש שניות ונשיפה במשך שלוש שניות, או שחרור של האוויר למשך זמן הכפול ממשך שאיפתו, כאשר מתרגלים זאת בהקשר של דמיון מודרך ללידה, אפשר לשלב נשימות עמוקות עם תרגילי דמיון מודרך להרגעה.

לדוגמא, אפשר לנשום נשימות עמוקות ולדמיין שבזמן שאתן שואפות אוויר, יש קרן אור שחודרת דרך המצח או קודקוד הראש שלכן וממלאת אתכן באנרגיה מרפאת ומרגיעה שמתפשטת ברחבי הגוף שלכן ומביאה איתה תחושות של רוגע ושלווה.

דמיון מודרך מקום בטוח

תרגיל דמיון מודרך לרגיעה נוסף שמומלץ לתרגל בתור הכנה ללידה – ואפילו כחלק מתהליך הלידה עצמו – זה לבחור מקום בטוח בדמיון בו תוכלי להרגיש רגשות חיוביים של רוגע, שלווה, ביטחון עצמי, מיקוד וכל מה שאת צריכה על מנת שתוכלי לחוות את חוויית הלידה הרצויה לך.

את יכולה לבחור מקום אהוב מהילדות, אתר נופש בו חווית רוגע עוצמתי או לרתום את כוחו של התת מודע שלך ולהמציא מקום דמיוני שבו תרגישי את כל התחושות הטובות האלה.

כאשר את מתרגלת דמיון מודרך ללידה, חשוב שתשתמשי בכל החושים שלך, על מנת שתעשירי את החוויה שלך ותחווי אותה עמוק יותר.

ככל שתחווי את אותו דמיון מודרך ללידה בצורה עמוקה יותר, ככה תהיה עמוק יותר בתוך החוויה הפנימית שלך, ולמעשה תעניקי לגוף שלך את ההזדמנות לעשות את מה שהוא צריך לעשות בצורה הטבעית ביותר.

פוסטים שיכולים לעניין אותך:

חרדת טיסות

חרדת טיסות נשמעת כמו בעיה של "העולם הראשון", ויחד עם זאת, אי אפשר להכחיש שיש אנשים שחווים פחד מטיסות כל כך חזק, עד שזה ממש

לכתבה המלאה »

חרדת בריאות

מאז הקורונה, התופעה של חרדת בריאות רק הולכת וגוברת בקרב יותר ויותר אוכלוסיות. לכן במסגרת מאמר זה אספר לכם על הדרכים השונות שבאמצעותן מתפתחת חרדת

לכתבה המלאה »

פוביה מכלבים

פוביה מכלבים האם אתם מתמודדים עם פוביה מכלבים? אם אתם רואים כלב בקרבת מקום, האם אתם מיד קופאים ומרגישים ממש משותקים מרוב פחד? אולי אתם

לכתבה המלאה »

פחד מרופא שיניים

פחד מרופא שיניים פחד מרופא שיניים, מבין אינספור סוגים של חרדות ופחדים שמשבשים את איכות החיים של אנשים, הוא ככל הנראה אחד הפחדים שהכי מסכנים

לכתבה המלאה »

דפוסי חשיבה של חרדה חברתית

כאשר מדובר על טיפול התנהגותי קוגניטיבי, המונח קוגניטיבי מתייחס לפעילות מנטאלית או דפוסי חשיבה. במסגרת טיפול CBT בוחנים שני היבטים של תהליך החשיבה. ראשית, בוחנים

לכתבה המלאה »